Ühingu tegevjuhi Mart Raamatu sõnul ollakse riigiga juba pikalt sellel teemal diskuteerinud. "Tegelikult on kütusesektor mitu aastat selgitanud, et tänane keskkonnaministeeriumi regulatsioon paneb meie mootoribensiini tarbijad naaberriikidega võrreldes halvemasse seisu ja toob kevadel kaasa kallimad kütusehinnad. Seni pole asjaga seotud ministrid kahjuks teemasse tõsiselt süvenenud," ütles Raamat pressiteate vahendusel.
Pöördumises toob kütusesektor välja, et kuna suvise mootoribensiini tootmine on kallim, siis nõue alustada suvise kütuse müüki juba 1. maist toob kaasa hinnalisa, mis võib ulatuda kuni 3,5 sendini liitri kohta.
"Arvestades mootorikütuste tänaseid rekordhindasid ja üldist inflatsioonitaset, oleks määruse muutmine reaalne võimalus hinnasurve vähendamiseks. Kuna valdavalt tarbivad mootoribensiini just eraisikud, siis saab keskkonnaminister tuua leevendust Eesti inimesi ja peresid rõhuvale hinnatõusule," tõi Raamat välja määruse võimalikust muutmisest rohkem võitvad tarbijad.
Nõue müüa suvel madalama aururõhuga mootoribensiini tuleneb kütuste keskkonnamõjust – kuumal perioodil väheneb seeläbi lenduvate orgaaniliste ühendite emissioon. Euroopa Liidu kütusekvaliteedi direktiiv võimaldab Baltikumi ja Skandinaavia riikides, kui "madala suvise õhutemperatuuriga riikides" alustada suvise kütuse müüki 1. juunist.
Õliühingu andmetel kõik teised piirkonna riigid peale Eesti ka antud võimalust kasutavad. "Keskkonnaagentuur on hinnanud, et suvise mootoribensiini müügi alguse nihutamine üks kuu hilisemaks suurendab orgaaniliste ühendite emissiooni Eestis 0,057 protsenti. See hind, mida meie mootoribensiini tarbijad peavad igal kevadel maksma praktiliselt olematu heitkoguste suurenemise eest, ei ole absoluutselt proportsionaalne," oli ühingu tegevjuht hetkel valitseva regulatsiooni osas kriitiline.
Raamatu sõnul tuleks küsimuses jõuda lähiajal selgusele kuna kütusesektoris toimuvad aasta lõpus läbirääkimised järgmise kalendriaasta tarnetingimuste kokku leppimiseks. Esindusorganisatsiooni juht toob välja, et kui riik tahab tarbijatele kütuse hinnatõusu osas järgmisel aastal leevendust tuua, siis peaks keskkonnaministeerium vastava seisukohaga veel novembris välja tulema.
Siiski on Raamat skeptiline, et antud muudatus toetust leiab. "Tõesti – see diskussioon on juba aastaid kestnud ja ministeeriumid on seni üles näidanud äärmist passiivsust. Siiski usun, et iga kütusetarbija ootab riigilt selget põhjendust, et miks me tahame kunstlikult ja põhjendamatult kergitada oma inimeste kulutusi transpordikütustele," märkis ta.