James S. Turley, Ernst & Young tegevjuht, kirjutab ajakirjas
Fortune, et juhid on hakanud mõistma, et juhtimismeeskondadesse
erinevate kultuuritaustadega inimeste kaasamine aitab neil paremaid
tulemusi saavutada, aga tegelikkuses rakendavad seda vähesed. Siin on
tema soovitused, mida tasub kaaluda igal uuele turule mineval
ettevõttel:
-
Kiirenda. Tänases kiirelt muutuvas maailmas peavad otsused ja
reageeringud olema kiired. See eeldab, et juhtkond peab suutma näha
olukorda erinevatest vaatenurkadest ning suutma infot kiirelt töödelda,
organisatsiooni struktuur peab võimaldama otsustamist ja tegutsemist
ilma liigsete kooskõlastusteta.
-
Ole avatud ja valmis improviseerima. Kui tegutsed mitmel turul,
siis pead arvestama sellega, et mõned turud kasvavad aeglasemalt,
kohalikud regulatsioonid ja tavad on erinevad jne. Juhid peavad alguses
panema suurt tähelepanu kohaliku konteksti õppimisele. Teistel turgudel
toiminud ärimudelid, kampaaniad ja põhimõtted võivad osutuda mitte
toimivateks ning uued lahendused tuleb leida nö käigupealt.
-
Vali. Leia aega ning toeta homseid liidreid, kes mõtlevad,
tegutsevad ja näevad välja Sinust erinevad. On vana tõde, et erinevuste
toetamine loob konkurentsieeliseid, samuti on palju olnud juttu sellest,
et kohalikke tegevusi võiks juhtida kohalik juht. Taiplikud äriliidrid
eelistavad veel ka juhte, kellel on kogemusi ja oskuseid tegutsemiseks
rahvusvaheliselt ning erineva arengutasemega turgudel.
-
Anna volitused. Kohalikele juhtidele tuleb küll anda suur
tegutsemis- ja otsustamisvabadus, aga firmakultuur ja põhiväärtused on
need, mis peavad olema ühtsed ning mis on nagu organisatsiooni koos
hoidev liim. Tänases maailmas ei toimi enam traditsiooniline äri ajamise
viis, kus kopeeritakse ühe turu kogemused ja ärimudelid teisele turule
muutmatul kujul.
juhtimine.ee