"Rail Balticu projekt on jäänud ajagraafikust maha ning eksperdid usuvad, et selle projekti elluviimine võtab umbes 2,5 aastat kauem aega," ütles Läti transpordimister Linkaits Läti Raadiole antud intervjuus. See tähendab ka, et mitmed Rail Balticu ehitusetapid, mis oleksid pidanud algama 2020. aastal, võivad alati hiljem.
"Me töötame selle nimel, et tagada vajalik rahastus," lisas Linkaits. "Me räägime Brüsseliga ja teiste Balti riikidega vahendite ratsionaalse kasutamise osas. Samal ajal kaalume aga lisarahastuse vajadust, sest seni saadud raha ei ole millegi nii suure ehitamiseks piisav."
Linkaits lisab, et kuigi Euroopa Liidu (EL) rahastus ei ole projekti jooksul muutunud, siis on projekti edasiarenedes saanud selgeks, et Rail Baltic läheb maksma varem arvestatust olulist rohkem.
"Ma palusin kõigil seotud osapooltel esitada 13. märtsiks selge visioon sellest, kuidas Rail Balticu kõigi osadega edasi liikuda," märkis Linkaits.
"Miski saab 2026. aastaks valmis, aga see ei ole kindlasti kogu raudtee," sõnas minister.
Rail Balticu projekt näeb ette kahe rööpapaariga, 870 kilomeetri pikkuse Euroopa standardlaiusega 1435 millimeetrit elektrifitseeritud raudtee ehitamise Tallinnast Leedu-Poola piirini.