Tallink Grupp jõudis teises kvartalis tagasi kasumisse
Kontserni ettevõtted vedasid teises kvartalis kokku 1 541 081 reisijat, mida on 0,7 protsendi võrra vähem kui eelmise aasta teises kvartalis, teatas Tallink. Veetud kaubaveoühikute arv vähenes eelmise aastaga võrreldes 22 protsendi võrra 85 359 ühikule. Languse põhjuseks on ettevõtte sõnul asjaolu, et 2023. aasta teises kvartalis opereeris ettevõtte liinidel vähem laevu võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, teostades 18 protsendi võrra vähem reise, mistõttu oli ka liinide üleüldine mahutavus väiksem.
Aasta teise kvartali tugevad tulemused tähendavad, et ettevõte on esimest korda 2015. aastast saavutanud kasumliku esimese poolaasta. Regulaarliikluses tegutsenud seitsme ettevõtte reisilaevaga, lisaks kahele kaubalaevale, veeti 2023. aasta esimesel poolaastal kokku 2 590 858 reisijat, mis on 14 protsendi võrra rohkem kui 2022. aastal samal perioodil.
Veetud kaubaveoühikute arv vähenes eelmise aasta esimese poolaastaga võrreldes 18,6 protsenti 172 091 ühikule. Lisaks sellele, et erinevate prahilepingute tõttu oli ettevõtte regulaarliinidel käesoleva aasta esimesel poolaastal vähem laevu kui mullu, oli ettevõtte liinidel 2023. aasta esimeses pooles ka üks kaubalaev vähem, kuna mullu kevadel müüdi ettevõtte kaubalaev Sea Wind.
Kontserni auditeerimata müügitulu kasvas esimesel poolaastal 2022. aasta sama perioodiga võrreldes 28,4 protsendi võrra, ulatudes 400,9 miljoni euroni. Esimese poolaasta auditeerimata kulumieelne ärikasum (EBITDA) oli 95,6 miljonit eurot, mis on üle viie võrra rohkem kui 2022. aasta esimesel poolaastal. Auditeerimata puhaskasumiks oli 28 miljonit eurot, puhaskahjum 2022. aasta esimsel poolaastal oli aga 40,7 miljonit eurot.
Tallink jätkab laenu tagasimaksete ja võlgade vähendamisega ning kontserni netovõlg on vähenenud 73,7 miljoni euro võrra 31. detsembri 2022 seisuga võrreldes. Kontserni sularaha ja sularaha ekvivalendid ulatusid 57,6 miljoni euroni ning kontsernil oli 135 miljoni euro ulatuses kasutamata arvelduskrediiti. Kogu likviidsuspuhver oli 2023. aasta teise kvartali lõpus 192,6 miljonit eurot. Ettevõtte aktsionäride koguarv oli esimese poolaasta lõpus 39 149.
Esimsel poolaastal jätkas Tallink investeeringuid oma laevade kaasajastamisse ja tehnilistesse uuendustesse, investeerides uuendustesse kokku 16,2 miljonit eurot.
"2023. aasta esimese poolaasta tulemused on head ning kinnitavad viimase paari aasta jooksul tehtud erinevate otsuste õigsust. Prahtimislepingute positiivne mõju meie majandustulemustele on vaieldamatu, eriti praegusel ajal, mil elukallidus avaldab endiselt survet inimeste reisimisvalikutele. Meie praegune strateegia opereerida meie põhiliinidel optimaalseima arvu laevadega ja prahtida ülejäänud laevad välja, on meile taastumisteekonnal jätkuvalt abiks," kommenteeris majandustulemusi Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.
Nõgese sõnul keskendub kontsern ülejäänud aasta jooksul kasumlikkuse säilitamisele, jätkates samal ajal kriisiperioodide jooksul kogunenud võlgade vähendamist, et jõuda järgmisel aastal taas dividendide maksmiseni aktsionäridele. "Laevad, mis praegu meie neljal põhiliinil opereerivad, töötavad hästi ning neil on jätkuvalt mõningast kasvuruumi, teenindamaks veelgi suuremat arvu reisijaid, kui meie koduturgudest kaugemate riikide reisijad peaksid eeloleval aastal samuti tee meie juurde tagasi leidma. Meie lähituleviku plaan on jätkata tegutsemist viimastele aastatele sarnase ärimudeliga, kombineerides regulaarliine erinevate prahtimislepingutega, kuni hetkeni, mil nõudlus meie põhiliinidel või mujal kasvab ning eeldab täiendava mahu lisamist liinidele," lisas Nõgene.