Tax-free-tehingute arv kasvas Eestis aastaga 11 protsenti
Kaubamärgi Tax Free Shopping all välismaalastele käibemaksutagastusi vahendav Global Blue Eesti OÜ andmetel kasvas märtsi lõpus lõppenud majandusaastal vahendatud tax-free-tehingute arv aastaga 11 protsendi võrra, kuid keskmine ostusumma vähenes aastavõrdluses 2 protsenti.
Seejuures ligi 90 protsenti tax-free-tehingute arvust Eestis teevad Vene turistid. "Vaatamata sellele, et Vene turistide poolt tehtud tax free-tehingute arv kasvas, ei kasvanud nende keskmine ostusumma, vastupidi – see langes jätkuvalt, olles pea 2 protsenti madalam eelmisest aastast," kirjutas ettevõtte juhtkond majandusaasta aruandes.
Vene turistidele järgnevad aga Aasia turistid. Hiina turistide tehingute maht kasvas 57 protsenti. Keskmise ostu väärtus langes aastaga aga 12 protsenti. Samas on Hiina turistide ostusumma rahvuste lõikes endiselt üks kõrgemaid ehk ligi 300 eurot. "Hiina turisti profiil on aastatega muutunud. Eestis ei käi enam ainult väga jõukas individuaalturist, siia jõuab üha rohkem grupituriste, kelle ostujõud on madalam. Hiinlaste panus kogu tulemisse on umbes 6 protsenti," märkis juhtkond.
Global Blue Eesti OÜ käive kasvas möödunud majandusaastal 8,5 protsenti 1,7 miljoni euroni ning ettevõtte puhaskasum kasvas aastavõrdluses 3,9 korda 564 400 euroni. Ettevõttes töötas taandatuna täistööajale viis inimest, kelle palgakulu vähenes aastavõrdluses 5,1 protsenti 129 300 eurole. Dividendideks plaanib ettevõte tänavu maksta 1 miljoni eurot, seega kahaneb ettevõtte eelmiste perioodide jaotamata kasum 13 400 eurole.
Global Blue võrgustikus olevate kaupluste arv jäi võrreldes eelmise aruandeperioodiga samaks ehk 1000 kaupluse juurde. Seejuures on ettevõtte jaoks suurimad piirkonnad endiselt Tallinn ja Narva, mis annavad kogu tehingute arvust 88 protsenti. "Narvast tuleb volüüm ja Tallinnast kõrgema keskmise hinnaga tehingud," kirjutas juhtkond.
Möödunud finantsaastal oli ettevõtte üheks prioriteediks online-tehingute arvu suurendamine ja manuaalsete tehingute vähendamine. Juhtkonna sõnul oli areng positiivne – online-tehingute maht kasvas 10 protsenti ehk 70 protsendilt 80 protsendile.
2004. aastal asutatud Global Blue Eesti OÜ vahendab ja organiseerib Eestis käibemaksutagastust füüsilisest isikust reisijatele. Ettevõtte esmased kliendid on jaemüüjad ja kauplused, mis müüvad kaupu, mida turistidel on võimalik isiklikus pagasis Euroopa Liidust välja viia ehk eksportida. Ettevõte kuulub Rootsi Global Blue Holding AB-le.
Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
MRPeasy on lihtsasti kasutatav ERP/MRP tarkvara väiketootjatele ja hulgikauplejatele (10-200 töötajat). Müük, ostud, ladu, tootmine, raamatupidamine – kõik ühes kohas!
Lahendab kompleksselt juhtimise arvestuse ja operatiivse arvestuse ülesanded, analüüsi- ning planeerimisülesanded, automatiseerib kaubandus-, finants- ja laooperatsioone.
ERP programmi Monitor tootmisettevõtetele. Monitor sobib kõige rohkem ettevõtetele, kes vajavad täielikku ERP süsteemi, mis sisaldab kõiki tööstusettevõttele vajalikke mooduleid.
TAAVI Majandustarkvara on Eesti turul olnud juba üle 20 aasta, mille jooksul on kasutajate arv kasvanud üle 1500. Tarkvara on mõeldud igasuguses suuruses ettevõtetele.
KMD INF ja firmaautode käibemaks majandustarkvaras TAAVI Finants. Taavi Tarkvara on alati kaasas käinud pidevalt muutuva seadusandlusega ning viinud oma programmidesse sisse kõik muudatused.
Taavi Tarkvara on käinud kaasas kõigi viimaste aastate uuendustega palgaarvestuses ja suudab automaatselt hallata kogu töötasude arvestamise keerulist valdkonda.
Suno365 on mugav teenus, mis on kiirelt kasutusele võetav, alati ajakohane ning kergelt ühenduv ka kolmandate osapoolte lahendusega. Hea valik nii tänasesse päeva, kui tulevikku.
Excellent pakub spetsiaalselt Eesti turu jaoks kohandatud Books 8 ja Standard ERP pilvepõhiseid äritarkvara lahendusi, mis pärinevad HansaWorldi tooteperekonnast ja pakuvad sobiva lahenduse nii raamatupidamiseks kui ka müügi- ja laohalduseks.
NOOMi puhul on tegemist keskse tarkvaralahendusega, mis sobib hästi iga suurusega ettevõttele. NOOMi eeliseks on selle väga kõrge paindlikkustase, funktsionaalsuste rohkus ning kodumaine klienditugi.
Juba 25 aastat Eesti turul tegutsenud Unifiedpost (varem Fitek) pakub e-arve ja makseteenuseid nii väikestele kui suurtele ettevõtetele kui ka avalikule sektorile.