25.03.2013 Esmaspäev

Toodete garantiitingimustes esineb puudusi

Tarbijakaitseameti ametnikud on tänavu juhtinud 11 ettevõtte tähelepanu puudustele nende müüdavate toodete garantiitingimustes.

Müügigarantii on kaupleja või tootja vabatahtlik lubadus pakkuda tarbijale teatud ajaperioodil soodsamaid tingimusi, kui annab seadusest tulenev kaheaastane kaebuse esitamise õigus.

Pretensiooni esitamise perioodi jooksul on tarbijal õigus puudusega kauba korral nõuda toote tasuta remonti, selle asendamist uue kaubaga või tootest loobuda, kui müüjal pole võimalik kaupa parandada või asendada. Garantiiga peab aga müüja pakkuma tarbijale suuremaid õigusi kui eeltoodud õigused, näiteks asendustoodet garantiiremondi ajaks, ööpäevaringset klienditeenindust vms.

Tarbijal on õigus ise valida, kas ta soovib kasutada garantiid või kaebuse esitamise õigust.

Üks garantiitingimuste analüüsimisel ilmnenud peamisi puudusi oli see, et kaupleja antav info müügigarantii põhisisu kohta on ebapiisav.

Garantiitingimustes peab olema kirjas müügigarantii andja nimi ja aadress ning isik, kelle poole garantiist tulenevate õiguste kasutamiseks tuleb pöörduda. Samuti peab olema kirjas, millised õigused garantii tarbijale annab, garantiist tulenevate õiguste kasutamise kord, garantii tähtaeg ja kehtivusala. Tingimustest peab ka selguma, et lisaks garantiist tulenevatele õigustele on tarbijal ka muud seadusest tulenevad õigused.

Teise olulise puudusena ei selgunud garantiitingimustest, mille poolest on antav garantii seaduses sätestatust soodsam.

Pärast tarbijakaitseameti sekkumist on osa kauplejaid toodete garantiitingimusi muutnud või täiendanud. Osal juhtudel on kauplejad kaubale garantii andmisest loobunud, kuna pole suutnud garantii soodsamat seisundit selgitada.

Veebruaris pöördusid tarbijad tarbijakaitseameti poole kokku 3312 korral. Enim pöördumisi oli möödunud kuul seoses internetikaubandusega (199 pöördumist). Järgnesid mured jalatsitega (138 pöördumist) ning telefonide ja muude sidevahenditega (122 pöördumist).

Tarbijakaitseameti töö arvudes 2013. aasta veebruaris:

  • telefoninõustamisi kokku 2201,
  • vastuvõtte ametis ja maakonnaesindustes 221,
  • kirjalikke järelepärimisi 724,
  • kaebusi 166,
  • kontrolle 479,
  • ettekirjutusi 0,
  • märgukirju 306,
  • trahve 41 (kogusummas 2726 eurot),
  • tarbijakaebuste komisjoni otsuseid 19 (neist 11 tarbija kasuks).

Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse töö arvudes 2013. aasta veebruaris:

  • suulisi päringuid 28,
  • kirjalikke järelepärimisi 27,
  • kaebusi 21.

 Lisamaterjalid:

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255