28.02.2011 Esmaspäev

Uuring näitab riigi tugiteenuste ebaefektiivsust

Näiteks ei tea rahandusministeerium siiani, kui palju raamatupidajaid riigis kokku on, kuna iga ministeerium on enda ja oma hallatavate asutuste jaoks üles ehitanud eraldi süsteemid, mis üksteisega ei sobi, kirjutab ajaleht. Uuringu kohaselt kasutatakse korraga mitut lahendust, mis ei ühti isegi ministeeriumi enda hallatavates asutustes.

"Raamatupidamine ja personaliarvestusega seotud töö on suures osas paberil. Sageli domineerib väärtusarusaam, et kui sul on meili teel saadetud dokument ja see on sisestatud dokumendihaldussüsteemi, siis on tegemist elektroonse menetlusega," rääkis rahandusministeeriumi haldusala asekantsler Marek Helm ajalehele. "Sellest saame rääkida ainult siis, kui riigiasutus suudab andmeid vastu võtta masintöödeldaval kujul ning erinevat infot sisestatakse süsteemidesse ainult üks kord. Selles osas tuleb täna ikka Eestil kõvasti silmad maha lüüa võrreldes  näiteks Soome, Taani, Hollandi või teiste riikidega."

Tugiteenuste tsentraliseerimise projekti eesmärk on 2014. aastaks vähendada raamatupidajate arvu riigiasutustes 40 protsenti ja hoida kokku kulusid. 2009. aastal olid riigi kulud raamatupidamisele 1,03 miljonit eurot aastas ja 2010. aastal 1,1 miljonit eurot, eesmärk on vähendada neid kulusid 2014. aastaks 0.62 miljoni euroni.

Eesti Päevaleht kirjutab, et riigiasutuste tugisüsteemide liitmisele on tugev vastuseis. Näiteks viitasid majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning riigikantselei vastuolule infoühiskonna arengukava põhimõtetega ja peavad olulisemaks jätkata eraldi rajatud süsteemide arendamist.

BNS


Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255