Uute sõiduautode müük jätkas oktoobris langustrendil
Liidu sõnul oli langus oodatud, sest paljud automüüjad kandsid oma sõidukid juba augustiks registrisse. Euroopa Liidus võeti kasutusele uus kütusekulu mõõtmise metoodika ja sellega seoses kehtestati kvoodid, kui palju vana metoodikaga mõõdetud sõidukeid tohib pärast 1. septembrit müüa, seetõttu võttis suurem osa autode müügiettevõtetest kvooti ületavad autod ka ise arvele ehk need nii-öelda müüdi ette.
Võrdselt 24 protsendiga olid oktoobris tarbijate seas kõige populaarsemad keskmised maasturid ja väiksemad keskautod. Menukuselt kolmas segment oli väiksed maasturid. Hübriidautosid müüdi 115 ja uusi elektriautosid kolm. Gaasiseadmega ehk LPG ja CNG uusi autosid müüdi kokku seitse.
Automarkidest tõusis oktoobris edukaimaks Škoda, mida müüdi 262. Järgnesid Toyota ja Renault vastavalt 252 ja 147 müüdud uue sõidautoga. Mudelitest oli populaarseim Škoda Octavia 93 autoga. Esikolmikusse mahtusid veel Toyota RAV4 79 sõidukiga ja Škoda Superb 67 autoga.
Oktoobris müüdi tarbesõidukeid 479, mida oli 10,5 protsenti vähem kui mullu oktoobris. Populaarseimaks margiks osutus oktoobris 101 müüdud sõidukiga Renault. Järgnesid Citroen 74 sõidukiga ja Toyota 54 sõidukiga. Veokite segmendis oli edukaim Scania 34 veokiga.
Tänavu kümne kuuga on uusi sõiduautosid müüdud Eestis kokku 22 243, mida on 5,9 protsenti rohkem kui möödunud aastal samal perioodil. Tarbesõidukite müük on samal ajal kasvanud aastavõrdluses 6,5 protsenti.