31.03.2015 Teisipäev

Välisesindused hakkavad võtma vastu e-residendi tunnistuse taotlusi

Alates 1. aprillist hakkavad Eesti välisesindused vastu võtma taotlusi e-residendi digitaalse isikutunnistuse saamiseks. E-residendi digitaalse isikutunnistuse taotlemiseks tuleb pöörduda lähima Eesti välisesinduse poole ning esitada selleks vajalikud dokumendid, teatas BNS-ile välisministeerium.

Alates 1. aprillist hakkavad Eesti välisesindused vastu võtma taotlusi e-residendi digitaalse isikutunnistuse saamiseks.
Alates 1. aprillist hakkavad Eesti välisesindused vastu võtma taotlusi e-residendi digitaalse isikutunnistuse saamiseks. Foto: PM

Taotleja peab esitama taotlusankeedi, isikut tõendava dokumendi, ühe värvifoto mõõtmetega 40x50 millimeetrit ning vabas vormis kirjaliku selgituse kas inglise, vene või eesti keeles digitaalse isikutunnistuse kasutamise kavatsuse ja selle kasutamise asjaolude kohta. Ka tuleb taotlejal tasuda 80 eurot riigilõivu.

Kui e-residendi digi-ID taotleja on välisesinduse töötaja, peab ta lisaks esitama teenistus- või diplomaadikaardi.

Taotlus koos esitatud dokumentidega edastatakse politsei- ja piirivalveametile.

Kui esialgu tuleb välisesindustes taotledes tulevastel e-residentidel veel kaks korda kohal käia, on taotlemine peagi oluliselt lihtsustumas. Mais plaanitakse avada e-residendi digitaalse isikutunnistuse taotluste esitamiseks vastav virtuaal-keskkond ning taotlejad peavad seejärel Eesti välisesindust külastama ainult dokumendi kättesaamiseks.

E-residentsus annab välisriikides elavatele välismaalastele Eesti elanikega sarnased võimalused Eesti e-keskkonnas tegutsemiseks.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255