15.11.2018 Neljapäev

Ajalehtede liit loodab saada digitellimustele käibemaksu soodustust

Eesti Ajalehtede Liit alustas rahandusministeeriumiga läbirääkimisi ajakirjandusväljaannete digitellimustele samasuguse käibemaksu soodustuse saamiseks, nagu on pabermeedial.

"Leppisime teisipäeval peetud kohtumisel rahandusminister Toomas Tõnistega kokku, et alustame uue aasta alguses selles osas koostööd. Esimese asjana koostame oma hinnangu, kui palju riik kaotab, kui alandab digitellimuste käibemaksu praeguselt 20 protsendilt üheksale nagu see on paberlehtedel," ütles EAL-i tegevdirektor Mart Raudsaar kolmapäeval BNS-ile.

Raudsaare sõnul ajendas soodustust taotlema oktoobrikuisel Euroopa Liidu rahandusministrite kohtumisel tehtud otsus ühtlustada paber- ja digiväljannete käibemaksumäär.

"Toetan direktiivi muudatusi, mis annavad liikmesriikidele suurema otsustusõiguse e-väljaannete käibemaksu määramisel, minu hinnangul võiks sellega edasi liikuda küll," ütles rahandusminister Tõniste 14. novembril BNS-ile.

"Kuna tegu on maksupoliitilise otsusega, millel on mõju riigi eelarvele, siis peaks seda sisuliselt arutama riigieelarve strateegia raames. Enne seda tuleb aga läbi viia mõjude analüüs ja vajalikud arutelud, mida otsuste tegemisel aluseks võtta. Samuti vajavad kõigepealt lahendamist mitmed olulised tehnilised üksikasjad, näiteks kuidas määratleda e-väljaandeid või kuidas mõõta audiovisuaalse ja tekstilise sisu mahtu," lisas Tõniste.

Raudsaare sõnul ei pruugi käibemaksu alandamine e-väljaannetele riigi jaoks kaotatud tulusid isegi tähendada, kuna soodustus aitab elavdada meediaturgu. "Meie hinnang Norra näitel on see, et soodustus stimuleerib sektorit väga suurel määral ja selle tagajärjel paari aasta lõikes riik ei kaota midagi," ütles EAL-i tegevjuht.

Üheks põhjenduseks käibemaksusoodustuse taotlemisel oli Raudasaare sõnul ka see, et suured rahvusvahelised meediakontsernid, mis tegutsevad peamiselt interneti vahendusel ja müüvad Eestis reklaami, ei maksa Eesti riigile mingeid makse. "Sama probleem on olnud ka Põhjamaades, kus viimastel aastatel on olnud väga kena majanduskasv ja see peaks reeglina väljenduma ka meedia reklaamikäivetes. Aga me ei näe seda. Pisut küll Norras on kasvu, aga ka seal mitte selles proportsioonis, mis on majanduskasv," tõdes Raudsaar.

Ajalehtede liidu tegevjuhi sõnul võiks soodustus õnnestumise korral jõustuda 2020. aastal.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255