Maksumuudatused kehtivad ka neile kaupadele, mis on ostetud enne 1. juulit, kuid saabuvad pärast määratud kuupäeva, teatas Omniva.
Maksustamisel arvestatakse seda, kas kaup on registreeritud Euroopa Liitu saabunuks enne või pärast 1. juulit. Kuupäev fikseeritakse saadetise infos, kui saadetis on jõudnud Omniva sorteerimiskeskusesse.
Omniva hoiatab, et rahvusvaheliste e-kaupluste saadetise jälgimise keskkonnad ei pruugi alati näidata tõest informatsiooni, mille tõttu võib maksukohustus saabuda mõne inimese jaoks ootamatult.
Nii mõnigi Hiina või muu kolmanda riigi e-kauplus näitab tracking-keskkonnas eksitavat märget, kus esimese sündmusena tekib kirje, mille asukohaks kuvatakse Eesti,
ütles Omniva rahvusvahelise segmendi juht Marita Mägi.
"Postimaailmas tähendab see aga sageli seda, et saadetis on saatjariigi eksporditerminalist väljunud Eesti poole ning füüsiliselt Eesti pinnale jõudmiseks võib kuluda veel mitu nädalat," märkis Mägi.
Kui pakk jõuab Omniva sorteerimiskeskusesse pärast 1. juulit, kuulub see olenemata teistele jälgimiskeskkonna märgetele deklareerimisele ja sellelt arvestatakse vastavad maksud.
"Kõige lihtsam on seda jälgida Omniva kodulehel saadetise otsingust – kui saadetiste kohta on olemas sündmus "Omniva sorteerimiskeskuses" enne 1. juulit, siis maksumuudatused pakile ei rakendu," lisas Mägi.
Omniva andmetel on enamiku kolmandatest riikidest tulevate saadetiste väärtus alla 22 euro ehk seni on enamik pakke jõudnud klientideni ilma täiendavate maksude ning deklareerimiseta.
1. juulist olukord muutub ning deklareerimist ja impordimaksude tasumist nõuavad kõik saadetised olenemata nende väärtusest. Mägi sõnul on selliseid pakke ühes kuus sadu tuhandeid.
Kogu Euroopas proovivad inimesed oma tellitud kauba enne 1.juulit kätte saada, seega on tellimusi väga palju ja rahvusvaheline kaupade liikumine ülekoormuses ning aeglane.
"Omnival puudub võimalus mõjutada paki Eestisse saabumise kiirust, kuid anname endast kõik, et saadetised, mis enne 1. juulit meile jõuavad, jõuavad ilma lisategevusteta ka klientideni," ütles Mägi.
Muudatuse eesmärk on vähendada käibemaksupettusi ja tagada võrdsed konkurentsitingimused Euroopa Liidu ettevõtetele võrreldes Euroopa Liidu väliste riikide ettevõtetega.