Suureks probleemiks on käibemaksukohustuslaseks registreerimise kohustuse täitmine ning see, et automüüjad ei arvesta ega tasu käibemaksu sõidukite müügilt. Maksu- ja Tolliameti kontrolliosakonna juhtivrevidendi Siim Tamme sõnul oli tekkinud olukord, kus kasutatud autode sektoris on ebaaus konkurentsikeskkond ning makse maksvad automüüjad ei suutnud enam turul konkureerida.
Olukorra paranemist on juba märgata, sest käesoleva aasta võrdluses eelmisega on sõidukite esmaste registreerimiste arv natukene langenud, kuid samal ajal on kogu tegevusala käibemaksu laekumine kasvanud 6,5 miljoni euro ehk 10 protsendi võrra. Kuid pikk tee on veel minna, eriti vanemate ja soodsamate autode segmendis, teatas Maksu- ja Tolliamet.
Samuti on sektoris probleemiks ümbrikupalkade maksmine. Kontrollitud ettevõtetest pooltel töötajad puuduvad ja samas ei ole nendest viie aasta jooksul ka dividende makstud. Vähe on tehtud ka väljamakseid juhatuse liikmetele.
Maksu- ja Tolliamet kohtus neljapäeval Raadil, Kadaka teel ning Lasnamäel tegutsevate automüüjatega, kellele tutvustati põhjuseid, miks amet kasutatud autode turule rohkelt tähelepanu pöörab ning räägiti ameti ootustest automüüjatele. Samuti räägiti millised eeldused täita tuleb, et mai lõpus ja juuni alguses läbiviidud nelja ameti ühiskontrollide käigus ära märgitud sõidukite registreerimine kiiremini toimuks.