Rahvusvahelisse laevandusgruppi Tschudi kuuluv Eesti Merelaevandus müüs aprillis Kalana ja veebruaris Kurkse eestlaste osalusega laevafirmale, mis viib need tõenäoliselt Saint Vincenti lipu alla. "Müüsime laevad, sest pank ei nõustunud laenu refinantseerima," selgitas laevafirma juhatuse liige Jaan Kalmus ajalehele Postimees. "Meie allesjäänud laevad sõidavad Mani saare lipu all, sest Eesti maksupoliitika muudaks meid teiste riikide laevnikega võisteldes konkurentsivõimetuks."
Veeteede ameti osakonnajuhataja Tarmo Otsa sõnul ei seila Eesti lipu all enam ühtegi tõelist kaubalaeva.
Samal ajal kui kõik Läänemere-äärsed riigid annavad oma laevafirmade meremeeste palkadele sotsiaal- ja tulumaksusoodustusi, maksavad Eesti laevafirmad tööjõumakse täies mahus. Soome või Rootsi laevakapten saab oma 5000–7000 euro suuruse palga puhtalt kätte ja laevafirma ei pea sotsiaalmaksu juurde maksma. Eesti laevafirma teeb sama meremehe palkamiseks suuremaid kulutusi, mis muudab teenuse kallimaks, sest tulumaksu nõue suurendab palgakulu viiendiku ja sotsiaalmaks veel kolmandiku võrra.
Samuti peletab laevu merendusega sobimatu välismaalaste poliitika, sest laeval kehtivad lipumaa seadused. "Kui laevapere liige kusagil teisel pool maakera haigestub, siis me ei saa meie riigis tööjõu vaba liikumist piiravate seaduste tõttu kohalikku töötajat tema asemele palgata," selgitas laevandusfirma Amisco juhatuse liige Allan Noor.
Kalana pikkus on 90,67 meetrit ja veeväljasurve koos lastiga 4,7 miljonit tonni.