Maksu- ja tolliameti (MTA) infosüsteemide plaaniline katkestus kestab alates 3. mai pealelõunast kuni eeldatavalt 8. maini, mille vältel on peatatud e-maksuameti/e-tolli ja MTA andmebaasidega seotud X-tee teenuste töö, samuti ei ole sel ajal võimalik teha muid päringuid MTA infosüsteemidesse.
Omniva postiäri tootmisjuhi Eduard Sauli sõnul kaasneb kuuepäevase katkestusega ka deklareerimist vajavate pakkide hilinemine. „Kuna katkestuse ajal pole deklaratsioone võimalik täita ei kliendil ega ka meil, siis jääb enamik saadetisi ootama e-teenuste taastamist. See tähendab, et hiljemalt 9. mail on meil oluliselt suurem kogus deklareerimist vajavaid saadetisi, mida on vaja menetleda,“ ütles Saul.
Üks lahendus on Sauli sõnul oma paki deklaratsioon esitada võimalusel enne katkestust, kui info kauba saabumisest selleks ajaks on kätte saadud. Postipaki deklaratsiooni võib katkestuse ajal esitada aga ka e-posti teel digitaalselt allkirjastatuna (See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.). Sellisel juhul peavad kauba väärtust tõendavad dokumendid olema samuti lisatud.
MTA teenuste osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul on katkestus tingitud e-maksuameti/e-tolli tehnilistest ümberkorraldustest ja sellisel kujul paraku vältimatu. „Infosüsteemide kasutamise piirang tekitab paljudele meie klientidele nende päevade jooksul kindlasti teatavat ebamugavust, kuid selle tulemusel saame pakutavad e-teenused muuta uuenduslikuks, töökindlamaks ning automatiseeritumaks. Praeguses etapis loome paremaid lahendusi kasutajate, isikute, pääsuõiguste ja autentimise haldamiseks,“ märkis Raaper.
MTA Uus e-teenuste keskkond valmib lõplikult aastaks 2020, mille jooksul uuendatakse mitmeid keskseid e-lahendusi.
Täpsem info katkestuse kohta on kirjas ka MTA kodulehel.
Küsimuste korral palume pöörduda MTA kliendiinfo telefonile:
- Ärikliendi infotelefon – 880 0812
- Erakliendi infotelefon – 880 0811
- Tolliinfo – 880 0814