Suuremad tarbijad ootavad aprillist saadik alanenud kütusehindade languse jätkumist, kütusemüüjad prognoosivad aga pigem praeguste hindade püsimist.
Brenti toornafta hind on märtsi 125 dollari tipust langenud 90 dollarile, mis on viimase pooleteise aasta madalaim. See on kahandanud ka kütusehindu tanklates. Kütusemüüjad jäävad lehe andmeil aga hindade edasise liikumise suhtes kõhklevaks ega kipu tegema pikaajalisi prognoose, kirjutab Äripäev.
Statoil Fuel & Retail Eesti AS-i ärikliendiosakonna juht Raimo Vahtrik ütles lehele, et nafta ja mootorikütuste teise poolaasta hindade osas lähevad analüütikute hinnangud lahku – räägitakse nii jätkuvast hinnalangusest, mida toetab nafta ülepakkumine, kui ka võimalikust naftahinna tõusust, mis peaks tekkima tänu Euroopa kriisi lahenemisele ning Hiina ja USA majanduskasvu jätkumisele.
Vahtriku andmeil on mootorikütuste üldine tarbimine sel kevadel võrreldes mullusega kasvanud ning tarbimise kasvu on vedanud eelkõige diislikütus.
Olerexi turundusjuhi Anti Moppeli sõnul on turul praegu valdav meelsus, et maailmamajandus on nõrk, nõudlus arenenud tööstusriikides ei kasva, Kagu-Aasia ei suuda maailma kogutarbimist oluliselt kasvatada ja nõudluse rahuldamiseks on turul piisavalt toornaftat. Seetõttu on põhjust oodata mõõdukate hindade püsimist, märkis ta.
Moppel lisas, et teisel poolaastal kasvab traditsiooniliselt kütuse tarbimine maailmas. Kuna aga maailmaturul jagub naftat piisavalt, siis pole see tema sõnul argument hinnatõusuks. Ta märkis, et samas tuleb arvestada muude teguritega, nagu näiteks poliitilised pinged Iraanis ja Mehhiko lahel algav orkaanihooaeg.
"Alati on olemas võimalus, et naftatootmine mõnes regioonis saab mingil põhjusel häiritud, ja kui turg tajub võimalikke tarneraskusi, siis see toob tavaliselt kohe kaasa hinnatõusu," selgitas Moppel.
Äripäev kirjutab, et suuremate energiatarbijate, näiteks logistikafirmade, hinnangul võivad naftahinnad maailmamajanduse nõrgenemisega veelgi langeda ning nad ei rutta praegustelt tasemetelt hindu fikseerima.
Eesti Raudtee pressiesindaja Urmas Glase sõnul ostab ettevõte kütust hanke korras ning tarnijaga sõlmitud lepingu järgi kajastuvad muutused maailmaturu hindades ka Eesti Raudtee sisseostetava kütuse hinnas. Estonian Air teatas, et firmal pole praegu kavatsust kütusehindu fikseerida. Samuti ei osta pikemaks ajaks kütust ette bussifirma Hansabuss.
Ajaleht märgib, et aprillist alates odavnenud kütuseliiter maksab siiski rohkem kui mullu samal ajal.