Logistika ja transiidi assotsiatsiooni juhataja Andres Valgerist kirjeldab olukorda ka majandusminister Urve Palole saadetud kirjas, kus teeb ettepaneku leida riigi kompensatsioonid. "Suurima raudteevedaja, Eesti riigifirma EVR Cargo klientidele tähendab muudatus 8–11-protsendilist hinnatõusu. Olukorras, kus Eesti transiidikoridori otsesed konkurendid lähiriikides on veohindu marginaalselt korrigeerinud, mõjub sedavõrd järsk tariifimuudatus kogu Eesti transiidisektorile halvavalt," sõnas Valgerist.
Ta lisas, et Eesti Raudtee kaubamahud näitavad niigi aasta lõpuks umbes 25-protsendilist langust (see tähendab nt transiidivedudelt 14–17 miljonit saamata jäävat tulu), hinnatõus võtaks veel 10 protsenti. "Audiitorfirma PwC tehtud uuringu kohaselt tähendab 10 protsendiline kaubaveomahu langus Eesti riigi jaoks 80 miljoni euro suurust puudujääki riigieelarves."
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõuniku Rasmus Ruuda sõnul on MKM logistikute murega kursis ja tegeleb lahenduste otsimisega. "Mahtude kahanemisest hoolimata maksavad kaubavedajad endiselt väga suure osa raudtee kasutustasudest, seega on sektor meile väga oluline. Kuna transiidiettevõtetele on oluline tariifide stabiilsus, tagab riik selle."
Ruuda lisas, et MKM-il on plaanis muuta ka raudtee kasutustasude metoodikat, mis jõustuks 1. juunist 2015. Praegu maksavad 96 protsenti tasudest kaubavedajad ja umbes 4 protsenti jääb reisirongidele, kuigi reisijateveoks kasutatakse üle poole raudtee läbilaskevõimest.
Eesti Raudtee juhi Ahti Asmanni sõnul peaks Eestis sarnaselt teiste Euroopa riikidega olema raudtee ülalpidamine võrdsemalt jaotatud riigi ja kasutajate vahel. "Oluline on langetada infratasusid kaubavedajatele ja tõsta reisirongidele. Tegelikult ütleb ka EL-i raudteedirektiiv, et iga operaator peab katma tekitatud kulud. Teiseks peaks Eesti Raudtee sõlmima riigiga lepingu, mille kohaselt maksab riik raudteeinvesteeringute eest otse," rääkis Asmann.
Tema sõnul läheb Eestis raudtee ülalpidamiseks tarvis igal aastal umbes 65 miljonit eurot ja praeguse seisuga on puudu 15–20 miljonit eurot.