Uued reeglid
Neljapäeval Luxembourgis toimunud transpordiministrite kohtumisel lepiti kokku uutes reeglites, mis pikendavad hilinemise künniseid ja vähendavad hüvitise suurust. Muudatuste kohaselt oleks edaspidi hüvitis võimalik ainult siis, kui: alla 3500 kilomeetri pikkune lend hilineb vähemalt neli tundi. Pikkadel lendudel maksaks lennufirma hüvitist alles siis, kui lennuk maandub vähemalt kuus tundi hiljem, kui planeeritud. See on oluline muutus, mis toob kaasa hüvitise saamise võimaluste vähenemise võrreldes kehtiva kolmetunnise normiga. Uute reeglite vastu hääletasid Saksamaa, Hispaania, Sloveenia ja Portugal.Vaidlused ja pahameel
Tarbiakaitseorganisatsioon BEUC nimetas otsust "kingituseks lennufirmadele", rõhutades, et enamik hilinemisi jääb 2–4 tunni vahele, mis tähendab, et paljud reisijad jäävad edaspidi kompensatsioonist ilma. Küll aga nõuavad uued reeglid lennufirmadelt lihtsamat ja kiirendatud hüvitise väljamaksmise protsessi.Otsus on põhjustanud pahameelt Euroopa Parlamendis, mida teadlikult menetlusest kõrvale jäeti. Liikmesriigid võtsid oma siduva seisukoha vastu ilma tavapäraste mitteametlike konsultatsioonideta Euroopa Parlamendiga. Euroopa Parlamendil on nüüd neli kuud aega esitada oma seisukoht. Kui parlament otsustab eelnõu tagasi lükata või oluliselt muuta, võib ees oodata institutsioonidevaheline kriis.
Poola, kes praegu juhib ELi nõukogu eesistumist, suutis saavutada toetuse muudatustele, mida peetakse tarbijavaenulikeks. Toetus saadi riikidelt, mis esindavad enam kui 65 protsenti ELi rahvastikust ning see oli piisav kvoorumi saavutamiseks.