Järelmaksuga kaupade ja teenuste reklaam on keelatud
Tänaval ja ajakirjanduses on väga levinud erinevate kodumasinate, muu elektroonika ja ka sõiduautode reklaamimine, mille raames viidatakse liisingu- või järelmaksuvõimalustele, ning tihti on reklaamile märgitud ka kuumakse summa. Selline reklaam on reklaamiseaduse kohaselt käsitletav tarbijakrediidireklaamina, millele kehtivad reklaamiseaduse §29 lõikest 3 tulenevad piirangud.
Tarbijakaitseameti praktika järgi keelavad need piirangud muu hulgas näiteks reklaamitava kauba või teenuse omaduste kirjeldamise reklaamis, samuti on sisuliselt keelatud kaubamärkide eksponeerimine. Selline reklaamiseaduse tõlgendus muudab aga õigusvastaseks kõik konkreetse kauba või teenuse reklaamid, millega kaasneb teave järelmaksu või liisingu kasutamise võimaluste kohta.
Ettevõtjate seas on taoline tõlgendus tekitanud imestust, kuna nende arvates ei saa reklaamiseaduse sätete segadusttekitavast sõnastusest selliseid piiranguid välja lugeda. Teadaolevalt asuti finantsteenuste reklaame piirama eelkõige kiirlaenufirmade tegevuse ohjeldamiseks, mitte järelmaksu või liisinguga soetatavate kaupade ja teenuste reklaami keelamiseks.
Just selliseks aga on tänane olukord kujunenud ja seetõttu on ettevõtjad reklaamiettevõtete eestvedamisel asunud probleemile tähelepanu juhtima ja lahendusi otsima. Kaubanduskoda on kaasatud lahenduste väljatöötamise protsessi ning hoiab oma liikmeid teema arengutega ka edaspidi kursis.