"Finantsjärelevalve pilgule on kohtusüsteem tõhus, kuid vaidluste korral ei ole finantsraskustes võlgnik võistlevas menetluses krediidiandjale võrdne vastaspool," ütles Kessler ning lisas, et seetõttu soovitakse FI juurde tegutsema finantsombudsmani, kes võimestab finantsraskustes võlgnikke oma õigusi kaitsma.
"FI infoväljas mõistab ombudsman paremini vaidlusaluse teenuse elukaart ning teenuse pakkuja organisatsiooni ja ärimudelit," selgitas Kessler pressiteates. Finantsombudsman on olemas näiteks Soomes, Taanis, Prantsusmaal ja Saksamaal.
Finantsinspektsiooni strateegia 2022–2025 kohaselt lepitaks ja lahendaks finantsombudsman vaidlusi. Inspektsiooni roll pole hetkel vastavalt seadusele lahendada üksikuid tarbijate ja finantsteenuste osutajate vaidluseid, tarbijatelt saadud infot kasutab inspektsioon vaid järelevalvetöö tegemiseks.