Halduskohus asus seisukohale, et 0,06-protsendine intressimäär on ebamõistlikult kõrge ning maksuintressi eripärase eesmärgiga sellist intressimäära õigustada ei saa, selgub pressiteatest.
Kohus tõi välja, et kuivõrd ettevõtjast maksukohustuslase tasutud maksuintress on käsitatav ettevõtlusega mitte seotud väljamaksena ning seeläbi kuulub ka veel maksustamisele tulumaksuga, kujuneb maksukohustuslase tähtajaks tasumata jäetud maksusummalt arvestatavaks tegelikuks intressikuluks kehtiva seaduse kohaselt 26,28 protsenti aastas.
Halduskohus möönis, et maksuintress peab kompenseerima riigile maksutulu seaduses sätestatust hilisema laekumise, motiveerima maksumaksjat makse õigel ajal tasuma ja kompenseerima maksumenetluse kulusid. Ent praegu seadusega kehtestatud intressimäär on neidki eesmärke arvestades liiga suur.
Kohus analüüsis pärast 1. juulilt 2002 ehk pärast praeguse maksuintressimäära kehtestamist toimunud rahaturu intressimäärade muutumist ning otsustas, et makseintressi kehtestamise eesmärgid on täidetud ka juhul, kui intressimääraks on 0,03% päevas. See tähendaks reaalselt aastas 10,95-protsendilist intressikulu.
Kohus lisas, et maksuintressi eesmärk ei tohi olla varjatud karistuse kehtestamine või riigile lisatulu tootmine.
Halduskohtule esitas kaebuse äriühing, mis oli viivitanud 71 691 euro suuruse maksuvõla tasumisega, mille tõttu kohustas maksu- ja tolliamet seda tasuma 30 418 eurot intresse, lähtudes maksukorralduse seaduses sätestatud intressimäärast 0,06% päevas.
Esmaspäevase otsusega algatas halduskohus intressimäära kehtestava maksukorralduse seaduse osas põhiseaduslikkuse järelevalve menetluse, mille tulemusena peab lõpliku seisukoha kehtestatud maksuintressi määra põhiseadusele vastavuse osas võtma riigikohus põhiseaduslikkuse järelevalve menetluse korras.
Halduskohtu otsuse saavad pooled vaidlustada Tallinna ringkonnakohtus 30 päeva jooksul, alates riigikohtu põhiseaduslikkuse järelevalve korras tehtud lahendi kuulutamisest.