10.08.2015 Esmaspäev

Tallinn keelab vanalinnas velotaksod

Enam kui kümne aastat kestnud diskussiooni järel keelab Tallinna linnavõim vanalinnas reisijateveo teenust pakkuvate kolmerattaliste jalgrataste liikumise.
Tallinn keelab vanalinnas velotaksod
Tallinn keelab vanalinnas velotaksod Foto: PM

Keeld rakendub alates 15. augustist. "Põhjus on lihtne: kevadest sügiseni hõlmavad välikohvikud suure osa vanalinna avalikust ruumist ning on vaja tagada jalakäijate ohutus vanalinna kitsastel tänavatel," selgitas Kesklinna linnaosavalitsuse pressiesindaja.

Liiklusseaduse järgi on kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, käsitletavad jalgratastena. Praegu liiklevad  jalgratastega sõiduteenust pakkuvad ettevõtjad vanalinnas suures mahus aladel, kus  linn on seadnud erinevate õigusaktidega piirangud nii autoliikluse, reklaami kui kaubanduse osas. Jalgrattaga tasulise sõiduteenuse osutamist seevastu ei reguleeri veel ükski õigusakt.

Tõsiseks probleemiks on paljude kolmerattaliste jalgrataste, millega osutatakse reisijateveoteenust, juhtide käitumine. "Nad rikuvad erinevaid õigusakte ning kõikvõimalikul moel kauplemise head tava - näiteks kannavad kooskõlastamata reklaame. Jalakäijate liikumisalas ringi sõitvad kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, seavad vale sõidukiirusega ohtu inimeste elu ja tervise ning tekitavad ummikuid, nende parkimine on juhuslik ning korrapäratu," rääkis pressiesindaja.

Kui Raekoja platsil on tavataksode parkimine keelatud, pargivad kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, seal samas kümnete kaupa, takistades nii  inimeste liikumist. Kolmerattaliste jalgrataste juhid müüvad suveniire, mängib ülemäära vali muusika ja nii edasi, märkis Tallinna linnavõim.

Paljude kolmerattaliste jalgrataste, millega osutatakse reisijateveoteenust, visuaalne väljanägemine on Kesklinna valitsuse hinnangul vanalinna sobimatu. Liiklusseaduse järgi ei tohi jalgratas olla laiem kui 125 sentimeetrit, samas on paljud neist 160  sentimeetri laiused.

Tallinna Kesklinna valitsus on  tegelenud selle probleemi ohjeldamisega enam kui kümme aastat ning on seisukohal, et  nende tegevuseks  on vaja välja töötada vastav regulatsioon.

„Leiame, et kolmerattaliste jalgrataste reisijateveoteenuse arendamine on atraktiivne ja tänuväärne projekt, kuid peame mõistlikuks selle teenuse lubamist väljaspool UNESCO kultuuripärandi nimekirja kuuluva vanalinna piire,“ seisab 2004. aasta juunis Kesklinna valitsuse poolses pöördumises.

Toona tegutses Tallinna vanalinnas seitse kolmerattalist jalgratast, millega osutati reisijateveoteenust. Tänaseks on nende arv kasvanud enam kui kümme korda.

„See on väga tervitatav," ütles Kesklinna vanem Alar Nääme. „Kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, on ületanud vanalinna taluvuse piiri. Pärast seda, kui oktoobris jõustuv ühistranspordiseadus annab Tallinna linnale pädevuse motoriseerimata transpordivahendite, sealhulgas jalgrattaga tasulise sõitjateveo tegevust reguleerida, oleme nõus  neist umbes kümmet vanalinna lubama, kuid seda juba vastavalt meie poolt kehtestatud reeglitele," lisas Nääme.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255