Kui kaua saab Eestis toota põlevkiviõli, selgub läbirääkimistest Euroopa Komisjoniga, mis nüüd pärast ettepanekute tegemist alles algavad. Eile avaldatud Euroopa Komisjoni kliimapaketiga laieneb heitkogustega kauplemise süsteem maanteetransporti, lennundusse ja laevandusse.
Keskkonnaministeeriumi kantsler Meelis Münt ütles, et kindlasti toob eesmärkide karmistamine kaasa süsiniku hinna tõusu.
Põhisõnum on see, et ettevõtetel, kes tegutsevad fossiilkütuste valdkonnas, läheb keerulisemaks. Ettevõtted, kes tegutsevad puhaste kütustega, puhaste tehnoloogiatega - neile luuakse võimalusi juurde,
ütles Münt.
Kuna alternatiivkütust kasutav transport on alles arenemisjärgus, toovad kliimanõuded kaasa vedude hinnatõusu.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Timo Tatar ütles, et hinnatõus sõltub heitmekaubanduse süsteemist.
"Viimasel ajal on üllatanud kõiki, kui kiiresti kvoodid on kallimaks läinud, on see siis selline 10-20 senti liitrile otsa, või vähem," rääkis Tatar.
VKG juhatuse esimehe Ahti Asmanni sõnul on see halb uudis eelkõige madalama sissetulekuga elanikkonnale, sest transpordi kulu kasv kajastub alati lõpuks esmatarbekaupades.