"Meie küsisime alguses 3,35 eurot tunnis, aga selle kompromissiga on võimalik edasi minna," ütles transpordi ametiühingu (ETTA) juht Jaan-Hendrik Toomel BNS-ile.
Autoliidu esindajad on olnud nõus sektori kuupalga tõusuga, kuid see ei tõstaks bussijuhtide palkasid kuigivõrd oluliselt, sest sektoris on palgad juba ETTA soovitud alampalgast kõrgemad.
Seevastu tunnipalga tõus mõjutaks kõigi bussijuhtide palkasid, sest palgalepingud on bussisektoris üldjuhul kaheosalised, üks osa sektorileppega määratud põhitasu, millele lisanduvad erinevad lisatasud.
"Erinevates ettevõtetes võivad kollektiivlepinguga olla kirjas lisatasud, mis on otseselt seotud põhitariifiga, ja kui me nõustume sektoriülese tunnitariifi tõusuga, siis võime mõnele ettevõttele peale sundida ebaproportsionaalse palgatõusu," on autoliidu direktor Villem Tori varem BNS-ile öelnud.
"Kui riiklik lepitaja leiab, et tunnitariifid võiksid ja peaksid olema osa sektorileppest, eks siis peame sellega leppima," möönis Tori detsembri alguses.
Toomeli sõnul on tunnipalga kõige häälekam oponent GoBus. Bussifirma tegevjuht Enn Randmaa on ka ise varem BNS-ile öelnud, et ettevõttel palgatõusuks vahendid puuduvad.