"Ajakava kohaselt on töövahendit plaanitud sügise alguses piloteerida. Ettevõtted saavad Tööbikut hakata kasutama oktoobris 2014. Samal ajal algab teavituskampaania, mis esialgsete plaanide järgi kestab kuni 2015. aasta mai lõpuni," ütles ministeeriumi pressiesindaja Imbi Ernits-Kaljuste BNS-ile.
Hetkel on käimas ka riigihange Tööbiku teavituskampaania korraldaja leidmiseks. Kuna hankemenetlus alles kestab ja leping on sõlmimata, siis ministeerium praegu kampaania hinna ja sisutegevuste kohta infot anda ei saa, sõnas Ernits-Kaljuste.
Kuna töövahend on mõeldud eelkõige väikeettevõtetele, siis loodab ministeerium Ernits-Kaljuste sõnul, et sihtgrupp seda ka ülekaalukalt kasutama hakkab.
Eesti ettevõtetest 98,8 protsenti on alla 50 töötajaga ettevõtted ehk väikeettevõtted, kes annavad tööd ligi pooltele hõivatutest. Maksu- ja tolliameti andmetel töötas 2013. aastal alla 50 töötajaga ettevõttes 249 974 töötajat ehk 44,9 protsenti kõikidest töötajatest.
2009. aastal ministeeriumi tellimisel läbi viidud uuring "Töötervishoiu ja tööohutuse seadusega (TTOS) tööandjatele kaasnevate kulude analüüs" kinnitas, et TTOS-ist tulenevad kohustused on koormavamad just väikeettevõtetele. Kuna väikeettevõtete toetamine töökeskkonna korraldamisel on nii Eesti kui ka Euroopa Liidu prioriteediks, siis ettevõtete halduskoormuse vähendamiseks arendati Euroopa Sotsiaalfondi programmi "Tööelu kvaliteedi parandamine 2009–2014" raames töökeskkonna töövahend Tööbik.
Tööbik on Eesti ettevõtetele mõeldud tasuta võrgupõhine töövahend, mis on abiks töökeskkonna, töötervishoiu ja tööohutusega seotud tegevuste haldamisel. Selle abiga saab tööandja selge ülevaate töökeskkonnas toimuvast.
Tööbik aitab korrastada ettevõtte töökeskkonnaga andmeid, vähendab ettevõtetes töökeskkonnaga tegelejate halduskoormust, tuletab meelde olulisi töökeskkonnaalaseid tegevusi, annab ülevaate töösuhteid ja töökeskkonda puudutavatest uudistest ning üritustest.
Andmekogu pidaja ja vastutav töötleja on sotsiaalministeerium.