Kui inimene pöördub taotluse esitamiseks töötukassa osakonda, siis juhtumikorraldaja küsitleb teda ja täidab ise taotluse infosüsteemis. Kui klient suhtleb vene keeles, viib juhtumikorraldaja ka intervjuu läbi vene keeles.
Töötukassa iseteenindusportaalis on taotlusvorm tõlgitud vene keelde ning taotluse saab täita vene keeles. Pabervorm on tõepoolest ainult eesti keeles, kuid ka neid võib inimene soovi korral täita vene keeles. Vormide mõistmisel on abiks venekeelne juhendmaterjal, kus on täpselt näidatud, mida ja kuhu kirjutada. Samas ei ole pabervorm peamine taotluse esitamise viis, vaid pigem üks lisavõimalus, kui inimesel ei ole muid viise võimalik kasutada. Seda näitab ka taotluste esitamise statistika -
584 praeguseks esitatud taotlusest on:
- 479 esitatud töötukassa esinduses ehk juhtumikorraldajaga tehtud intervjuu kaudu
- 62 taotlust esitatud töötukassa portaali iseteeninduse kaudu
- 43 taotlust on täidetud paberil /elektroonilisel vormil ja saadetud töötukassasse posti või e-postiga.