25.10.2024 Reede

Meremeestele maksti välja saamata jäänud töötasu

Rahvusvahelise Transporditöötajate Föderatsiooni (ITF) ja Euroopa Meresõiduohutuse Ameti (EMSA) inspektori valvsa pilgu all maksti meremeestele välja töötasu üle 130 000 euro. 
Kontrolli käigus selgus, et meremeestele ei ole makstud töötasu augusti ja septembri eest, mis on jäme meretöö konventsiooni rikkumine.
Kontrolli käigus selgus, et meremeestele ei ole makstud töötasu augusti ja septembri eest, mis on jäme meretöö konventsiooni rikkumine. Foto: RUP
16. oktoobril pidasid transpordiameti laevade järelevalve inspektorid koos ITF inspektoriga Eestis Paldiski sadamas kinni mugavuslipu all sõitva Libeeria laeva Fortune Star 1, mis kuulub Hiina ettevõttele Ningbo Huayang Maritime Service Co. Ltd.

Kinnipidamise põhjuseks oli laeva meeskonna poolt ITF inspektorile Eestis ja laevade järelevalve inspektoritele tehtud kaebus saamata jäänud töötasude kohta.

Meretöö konventsiooni nõuete eiramine

Laev saabus Eestisse 15. oktoobril ning järgmisel päeval külastas laeva ITF-i inspektor koos transpordiameti laevade järelevalve inspektoritega (PSCO). Kontrolli käigus selgus, et meremeestele ei ole makstud töötasu augusti- ja septembrikuu eest, mis on jäme meretöö konventsiooni (MLC 2006) rikkumine. Laevakontrolli inspektorid leidsid teisigi nõuetele mittevastavusi.

ITF-i inspektor informeeris puudustest ka laeva lipuriigi Libeeria mereadministratsiooni ja laevaomanikku. Laeva vabastamise nõue oli, et meeskonna töötasud makstakse välja Eestis Paldiski sadamas ja sularahas. Viimane oli vajalik selleks, et olla kindel, et meremehed raha tõepoolest kätte saavad. Nõude suuruseks oli 131 000 eurot. See summa toodi laevale 22. oktoobril ning meeskonna töötasud maksti välja ITF-i inspektori valvsa pilgu all.

ITF-i inspektor Jaanus Kuiv ütles, et selliseid juhtumeid, kus meeskonna palgad on maksmata, esineb üha harvem, kuid neile tuleb reageerida viivitamata ja täie karmusega.

„Tänu ladusale koostööle transpordiameti inspektoritega (eriline tänu inspektor Andres Ojakannule) peetakse sellised laevad meie sadamates kinni. Loodetavasti vastav info levib ning reederid, kellel palk meremeestele kaua maksmata, ei soovi enam edaspidi Eestit väisata,“ märkis Kuiv.
Rahvusvaheline Transporditöötajate Föderatsioon (ITF) on ülemaailmne organisatsioon, kuhu kuulub üle 600 ametiühingu 147 riigist, esindades kokku ligikaudu 18,5 miljoni transporditöötaja huvisid. ITF-i asutasid Euroopa meremeeste ja sadamatööliste ametiühinguliidrid 1896. aastal Londonis.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255