Küsitlusega selgitati alkoholi ja alkoholipoliitikaga seonduvaid hoiakuid ja koguti tagasisidet kampaania “Joome poole vähem!” märgatavuse kohta.
Sarnaselt eelmise aasta küsitluse tulemustega oli ka sel aastal toetus alkoholireklaami keelamisele valdav. Kokku pooldasid alkoholireklaami täielikku kaotamist Eestis 78% elanikest, neist 57% toetas ideed kindlalt, 21% pigem toetas. Kindlalt vastu oli vaid 6% elanikest ja pigem vastu 13% küsitletuist.
Ainuke elanike grupp, kus toetus alkoholireklaami keelule jäi napilt alla poole ehk oli 48%, oli rühm, kes tarbib alkoholi sagedamini kui kord nädalas.
Lääne-Eestis oli toetus alkoholireklaami keelule 66% ja Lõuna-Eestis 73% – ehkki tugevalt pooldav, jäi nende piirkondade tulemus siiski alla ülejäänud Eestile ja Tallinnale, kus toetus reklaamikeelule oli üle 80%.
“Tulemused peaksid andma julgust valitsusele, kelle laual alkoholiseaduse ja reklaamiseaduse eelnõu praegu seisab ja juba kuu aega arutelujärge ootab,” sõnas Terve Eesti Sihtasutuse asutaja ja “Joome poole vähem!” kampaania eestvedaja Riina Raudne.
“Ehkki alkoholitööstuse väga tugevast suhtekorraldustööst meedias võib jääda mulje, nagu oleks alkoholireklaami piirangute vastu terve Eesti ettevõtlussektor tervikuna, on tegemist siiski ainult paari suure alkoholifirma ja nende katusorganisatsioonide loodud survestava kuvandiga. Suur osa Eesti elanikkonnast tajub alkoholireklaami negatiivsena ja valdav enamus eelistaks, et seda üldse ei oleks,” lisas ta.
Uuringus esitatud küsimus alkoholireklaami kohta oli järgmine: “Eestis on tubakareklaam keelatud – tubakat ei saa reklaamida televisioonis, raadios, trükiajakirjanduses, tänavatel ning spordi- ja kultuuriüritustel. Kas Teie meelest tuleks täpselt samamoodi keelata alkoholi reklaamimine?”.
Turu-uuringute AS-i uuringujuht Vaike Vainu selgitas, et küsimus töötati välja koos kampaania eestvedajatega. “Esitasime küsimuse selliselt, et inimestel oleks silme ees konkreetne Eestis aset leidev näide, millega võimalikku reklaamikeeldu võrrelda. Tubakareklaami keeld on selline näide. Alkoholireklaami piirangute kohta küsida oleks mõttetu, "piirangud" on liiga hajus termin, kuna reklaamikanaleid on erinevaid ja kombinatsioone lubatud reklaamiaegadest, --sisust ja -kanalitest on lõputult, siis on keeruline kirjeldada üht ideaalset stsenaariumit, millest kõik vastajad ühtmoodi aru saaksid.”