"Sõltume siin pankadest, kuidas nad omavahel reeglites kokku lepivad. Plaan on, et rongidesse tulevad validaatorid. Täna elektrirongides kaardimakse võimalus puudub, siis see tuleb. See võimaldab ka paindlikumalt hindasid kujundada ja suunata reisijad nii vähem kasutuses olevatele väljumistele," ütles Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo.
2020. aasta perspektiivis kavandab Elron tema sõnul ka selliseid lahendusi, kus reisija peaks pileti ostuks vaid läbi rongi ukse kõndima, ning samuti on plaanis biomeetrilised piletiostuvõimalused.
Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip ütles, et tihedama graafikuga liinidel võiks kasutusele võtta ka nii-öelda päevapileti süsteemi, kus ostetud pilet pole seotud konkreetse väljumisega. "Klient ostab piltlikult öeldes Tallinn-Keila pileti ja kasutab seda siis, kui soovib," sõnas ta. Ta märkis, et ekspressliinidel jääks endiselt kasutusele vana süsteem.
Ossipi sõnul võiks piletihinna gradatsioon olla selline, et piletit ette ostes oleks see odavam kui rongis klienditeenindajalt ostes, vahendas BNS.
Uut piletisüsteemi arendab tehnoloogiaettevõte AS Ridango. Lepingu kohaselt loob Ridango 2017. aasta maikuuks Elronile tervikliku elektroonilise piletimüügisüsteemi, tarnib seadmed ning pakub hiljem vajalikke tarkvaraarendusi ning süsteemi haldamise teenust. Lepingu aastane maksumus on 293 280 eurot.