Kokkupõrkel paiskub inimese pea kineetilise jõu rakendumisel tahapoole ja kui peatugi asetseb madalal või peast eemal, ei taga see kaitset, vaid laseb peal liikuda liiga kaugele, teatas maanteeamet. Parima kaitse tagamiseks peab peatoe ülemine äär olema peast kõrgemal või vähemalt sellega ühel kõrgusel ning peatugi asetsema peale võimalikult lähedal. Sõites tuleb vältida ka kuklasse jäävaid metallist juukselambreid, mis võivad kokkupõrkel pead vigastada.
Eesti Uuringukeskuse 2016. aasta küsitluse tulemustest ilmneb, et elanike teoreetilised teadmised peatoe õige reguleerimise kohta autosõidul on oluliselt paremad kui nende praktiline rakendamine. Kuigi ohutu peatoe asendiga oli kursis kolm neljandikku vastajatest, ei reguleeri ligi pooled neist seda võõrasse autosse istudes õigesse asendisse ning kaasreisijate peatoe asendile ei pööra tähelepanu ligi 60% autojuhtidest. Kõiki sõitjaid arvestades paiknes sel aastal Eestis peatugi õiges asendis ainult 53%-l.
„Igaüks meist saab aidata kaasa liiklusõnnetustega kaasnevate tagajärgede vähendamisele. Üks väike liigutus, seadistamaks peatuge enda pikkuse järgi, võib päästa surmast või ratastoolist,“ ütles maanteeameti ennetustöö osakonna juhataja Monika Heinrand.
Et inimene saaks kinnitust, kas tema autos on peatoed korrektselt reguleeritud, avab maanteeamet peatoekampaania veebikeskkonnas www.mnt.ee/peatugi ja sotsiaalmeedias spetsiaalse rakenduse ning annab kõigile sinna üles laetud esi- ja tagaistmel tehtud fotodele teemast lähtuva tagasiside. Maanteeameti peatoe reguleerimise vajalikkusele keskenduv kampaania „Vali õige kõrgus!“ kestab 18. septembrini.