Igaüks, kes ostab salakaupa või jätab ebaseadusliku tegevuse teadlikult märkamata, aitab kaasa igapäevaselt toimuvatele kuritegudele ning lubab kurjategijad oma tänavale, rõhutab Maksu- ja tolliamet (MTA).
„Näeme oma töös, et salakaubandus on üks esimestest lülidest pikas kuritegelikus ahelas. Salasigareti või salaalkoholi ostja aga annab oma käitumisega sellele ka vaikiva heakskiidu,“ ütles Maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja Urmas Koidu. „Andes salakaubitsejale võimaluse illegaalset kaupa müüa, võid aidata kaasa kuritegudele.“
Lisaks salakaubast loobumisele on oluline reageerida ka sellele, kui märkad salakaubanduslikku tegevust. Koidu sõnul viis hiljuti üks MTA-le edastatud informatsioon oluliste avastusteni, kui Tallinnas Mustamäelt leiti kokku 533 540 salasigaretti ning 1843 tabletti ravimeid Viagra, Kamagra ja Cialis. Kokku tekitati sellega maksukahju 62 423 eurot.
MTA on 2015. aasta esimese üheksa kuuga avastanud 11,2 miljonit salasigaretti, mis on mullu sama perioodiga võrreldes pea kaks korda rohkem. Selle aasta statistikas mängib olulist rolli märtsis tabatud salasigaretilaadung. Paldiski sadamas Rootsi laevale suunduva veoauto haagisest leiti siis 7,7 miljonit salasigaretti.
Eelmisel nädalal algas kampaania „Kuriteod ei toimu pakis. Salakaubandus toob need tänavale“, mis tuletab meelde, et salasigaretid on üks oluline osa kuritegevuse ahelast, need on kergesti kättesaadavad alaealistele ning et salakaubitsejad kaasavad oma kriminaalsetesse tegudesse ka teismelisi. Salakauba ostmisest loobumisega on igaühel võimalus seda ära hoida. Kampaania on loodud koostöös Philip Morris Internationaliga ning sõnum on nähtav kõigis kolmes Balti riigis.
Maksu- ja tolliamet ootab infot salakaubaveoga seotud rikkumistest ööpäevaringselt telefoni teel 800 4444 või e-postile See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
6. oktoobril toimub Valgas ka ümarlaud, kus salakaubandust tõkestavate ametkondade ning ettevõtjate esindajad keskenduvad salaturgu kujundavatele teguritele, nagu aktsiisipoliitika, tarbijate hoiakud ja koostöö salakaubanduse tõkestamisel.