Pärnus võeti linnabussides kasutusele Eestis toodetud rohegaas
Biometaani kasutamine ühistranspordis on reaalne samm, et saavutada 2020 taastuvenergia transpordieesmärk ning selleks on väljatöötatud spetsiaalne toetusprogramm, teatas KIK. "On väga hea meel, et pärnakad rohegaasi võimalust esimestena kasutavad ning veel rohkem teeb rõõmu, et järgmise sammuna on kavas rohekütust kasutada ka maakonnaliinidel," ütles KIK-i juhataja Veiko Kaufmann.
Taotlusvoor biometaani ühistranspordis kasutuselevõtu toetamiseks on jätkuvalt avatud ning kõigil kohalikel ühistranspordikeskustel on võimalik saada toetust biokütuse hinnavahe kompenseerimiseks. Taotluse saab esitada digitaalselt läbi E-toetuste keskkonna.
Riik on KIK-i kaudu toetanud 15 biometaani tankimisvõimekusega tankla rajamist kokku 2,7 miljoni euroga Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahenditest. Toetusprogramm on avatud ka praegusel hetkel ning selle eesmärk on taastuvate transpordikütuse kasutamise laialdasem levik, mis loob eeldused ka kohaliku metaankütuse tootmise käivitamiseks. Toetusmeetme töötas välja majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Kui siiani oli rohekütuste levik piiratud tanklate vähesusega, siis tänaseks toetust saanud 15 tankla valmimisel saavad vajaliku taristuga kaetud pea kõik Eesti regioonid. Kõigil toetust saanud tanklate operaatoritel on kohustus pakkuda biometaani.
"Juba täna on surugaasi tankimisvõimalus olemas Võru ja Jüri Alexela tanklates ning peagi lisandub neisse ka biometaan," ütles KIK-i energeetika juhtivkoordinaator Siim Umbleja. Kütuse jaotusvõrgustik laieneb aasta lõpuks veelgi – peagi saab biokütust tankida Tallinnas, Jõhvis, Rakveres ning Viljandis.
KIK avab lähiajal veel kolmanda taotlusvooru biometaani tanklate rajamise kiirendamiseks. Vooru avamisest teavitatakse üleriigilises meedias ja KIK-i kodulehel ning taotlemine käib läbi digitaalse E-toetuste keskkonna.