Riigikantselei loob avalike teenuste parendamiseks innovatsiooniüksuse
"Halvasti toimivate avalike teenustega on ilmselt paljudel inimestel negatiivseid kogemusi, olgu selleks pikad järjekorrad mõne ametkonna teenuskeskuses, vajadustele mittevastav ühistranspordi sõiduplaan või oma murega mitme ametkonna vahel jooksmine," ütles riigikantselei strateegiadirektor Henry Kattago pressiteate vahendusel.
"Töötavate lahenduste leidmine nõuab kogemust ja head metoodilist teadmist teenusedisaini meetoditest. Loodava innovatsiooniüksuse eesmärk on ravida halvasti toimivaid avalikke teenuseid ja pakkuda ministeeriumidele asjakohast tuge ja ekspertiisi," lisas ta.
Üksus käivitatakse kolmeaastase pilootprojektina ning selle esimesed ülesanded on seotud intelligentse transpordi tuleviku, vähipatsiendi raviteekonna kujundamise ja tõhusa õigusloomega. "Kui üksus katseperioodi käigus ennast ei õigusta, tuleb leida paremaid alternatiive avalikus sektoris innovatsioonikultuuri juurutamiseks," märkis Kattago.
Kolmeliikmelise meeskonna leidmiseks käivitatavasse kompetentsikeskusesse kuulutas riigikantselei välja avaliku konkursi.
Innovatsiooniüksuse töös osalevad riigikantselei, siseministeerium ning kõik ühendministeeriumi hoones paiknevad ministeeriumid: rahandusministeerium, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, sotsiaalministeerium, justiitsministeerium ning haridus- ja teadusministeerium. Liituma on oodatud kõik ministeeriumid.
Innovatsiooniüksus luuakse riigikantselei juures tegutsenud avaliku sektori ja sotsiaalse innovatsiooni rakkerühma ettepanekul. Rakkerühma tööst selgus, et paremate avalike teenuste pakkumiseks peaks ametnikkond kasutama rohkem uuendusmeelseid ja tõenduspõhiseid meetodeid ning kaasaegseid võimalusi.