Simson: ka mitut maakonnakeskust läbivad liinid võivad olla tasuta
Seadusandja riigieelarve vastuvõtmisel ei ole ette näinud sõitjatele tasuta sõiduõiguse välistamist kahte või enamat maakonnakeskust ühendavatel avalikel kaugliinidel, kus teenuse tellijaks on seni olnud kas maavalitsus või vastava volituse alusel maakondlik ühistranspordikeskus, seisab Simsoni vastuskirjas Kagu Ühistranspordikeskusele.
Nimelt tundis Kagu Ühistranspordikeskuse juhatuse liige Sander Saar veebruaris muret, et maakonnakeskusi ühendavad avalikud liinid peaksid jääma reisijate jaoks täies mahus tasuliseks.
"Kagu ÜTK korraldada on 31 kahte maakonnakeskust ühendavat väljumist. Siinse piirkonna rahvaarvu vähesusest ja hajaasustusest tingituna ei ole piirkond atraktiivne kommertsvedajatele ning seetõttu arvestades inimeste liikumisharjumisi/vajadusi on tarvilik korraldada ka kahe maakonnakeskuse vahelist ühistransporti avalike liinidega," ütles Saar kirjas ministrile.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni plaani kohaselt hakkab alates 1. juulist Eestis kehtima maakondlik tasuta ühistransport. Käesoleval aastal kasvab ühistranspordi dotatsioon 70 miljonilt eurolt ligi 92 miljoni euroni, sealhulgas bussiliinide dotatsioon 21,9 miljonilt eurolt 34,8 miljoni euroni.