18.09.2023 Esmaspäev

Swedbank: peamine petuskeem on väidetav kõne pangatöötajalt

Swedbanki finantskuritegude tõkestamise divisjoni juhi Raul Vahtra sõnul on peamine viis raha välja petmiseks kõne väidetavalt pangatöötajalt, mille käigus saadakse inimese pangakontole kaugligipääs.

Raul Vahtra, Swedbanki finantskuritegude tõkestamise divisjoni juht
Raul Vahtra, Swedbanki finantskuritegude tõkestamise divisjoni juht Foto: Swedbank

"Näiteks valetatakse inimesele, et tema nimele soovitakse võtta laenu, tema kontol toimuvad kahtlased tegevused või soovib keegi tema kontolt raha välja võtta ja selle kõige peatamiseks peab ta sisestama ID-kaardi, Smart-ID või mobiil-ID PIN-koodid. Väga oluline on rõhutada, et pangatöötaja ei palu mitte kunagi kliendil telefoni teel sellist asja teha. PIN2 sisestamine tähendab tehingu allkirjastamisest, mitte enam isiku tuvastamist," toonitas Vahtra.

Ainuüksi sel aastal on Eesti inimestelt erinevate...


Juurdepääs käesolevale materjalile on finants- ja õigusajakirja RUP tellijatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255