Pärast piirangute kaotamist hakkas Tallinna ööelu elavnema – rohkem töötajaid, kes lõpetavad töö pärast südaööd, ning rohkem meelelahutusasutuste külalisi. Kuna noorte peamine transpordivahend on paljuski ühistransport, oleneb nende koju jõudmine just sellest. Tean omast kogemusest, et paljud noored on kulude kokkuhoiu nimel valmis koju minema pigem jalgsi kui taksoga, mis seab ohtu nende turvalisuse,
ütles Tallinna linna noortevolikogu esimees Mark Jefimov pressiteates.
Ettepaneku eesmärk on tõsta linnakeskkonna mugavust ja luua turvalised tingimused öösel koju ja tööle liikumiseks. Öised bussiliinid võimaldaksid töötajatel ja meelelahutusasutuste külalistel turvaliselt koju jõuda, vähendaksid joobes inimeste rooli istumise arvu ja vähendaksid autostumise määra, säästes seeläbi keskkonda.
Ühistranspordi ööliinide avamise idee pakkus esmakordselt välja pealinna noorte linnakohtumine 2013. aastal. Enne koroonaviiruse pandeemiat polnud ideed võimalik ellu viia ning hiljem kaotas idee piirangute tõttu oma aktuaalsuse.
Öiste ühistranspordi liinide avamine on üks Tallinna linna noortevolikogu üheksanda koosseisu põhisuundadest, koos vene ja eesti noorte lõimumise edendamisega ning koolitoidu kvaliteedi tõstmisega pealinna koolides.