13.12.2024 Reede

Terviseportaalist pääseb nüüd üleriigilisse digiregistratuuri

Eelmise aasta lõpul avatud terviseportaal on oluline abiline Eesti inimeste terviseinfo talletamisel. Nüüd on see saanud olulise täienduse – portaaliga on liidetud üleriigiline digiregistratuur.
Terviseportaali TEHIK tooteomaniku Kady Adamsoni sõnul on peamine eesmärk muuta terviseandmete haldamine ja tervishoiuteenuste kasutamine nii mugavaks kui võimalik.
Terviseportaali TEHIK tooteomaniku Kady Adamsoni sõnul on peamine eesmärk muuta terviseandmete haldamine ja tervishoiuteenuste kasutamine nii mugavaks kui võimalik. Foto: RUP

Aasta jooksul on terviseportaalis tehtud mitu olulist uuendust avalehe ehk töölaua vaates, sealhulgas perearstide digiteenindusplatvormide info kuvamisel. „Hea meel on teatada, et terviseportaal on saanud veel ühe olulise täienduse – portaali on nüüd liidetud üleriigiline digiregistratuur. See tähendab, et varem eraldi veebilehel töötanud broneeringusüsteem on nüüd mugavalt kättesaadav samas keskkonnas, kus asuvad ka inimese kõik muud terviseandmed,“ rääkis terviseportaali tootejuht Evgeni Nikolaevski.

Uus lahendus säästab aega ja pakub paremat kasutajakogemust

Digiregistratuuri leiad, kui sisened terviseportaali ID-kaardi, Mobiil-ID või Smart-ID abil. Edasi vali „Vastuvõtud ja saatekirjad“ või klõpsa nupule „Ava registratuur“. Seal näed oma järgmisi vastuvõtte ning saad nüüd mugavalt ka ise broneerida aegu nii uuringutele kui vastuvõttudele.

Nikolaevski sõnul on eesmärk luua terviklik ja kasutajasõbralik riigiportaal, mis koondab kogu vajaliku terviseinfo ühte kohta. „Integreeritud lahendused aitavad säästa aega ja pakkuda paremat kasutajakogemust. Üleriigilise digiregistratuuri kolimine ei tähenda seega vaid tehnilist muudatust, vaid tegemist on sammuga, mis võimaldab kerget ligipääsu tervishoiuteenustele,“ lisas Nikolaevski.

Terviseportaali arendab Tervisekassa koostöös Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskusega (TEHIK) ning väliste arenduspartneritega. Terviseportaali TEHIK tooteomaniku Kady Adamsoni sõnul on peamine eesmärk muuta terviseandmete haldamine ja tervishoiuteenuste kasutamine nii mugavaks kui võimalik.

„Enam ei pea inimesed navigeerima mitme erineva süsteemi vahel – kõik vajalik on ühes kohas. Näiteks saab lihtsalt vaadata oma tulevasi vastuvõtte, otsida uusi vastuvõtuaegu ja vajaduse korral vaadata ka broneeringute ajalugu,“ selgitas Adamson.

Lisaks on parandatud süsteemi kasutusmugavust: otsingufunktsioonid on täpsemad, tasuta ja tasulised vastuvõtud on selgelt eristatavad ning broneeringute kinnitamine toimub kiirelt. „Tegime teadlikult jõupingutusi, et luua süsteem, mis võimaldab inimestel keskenduda enda tervisele, mitte tehnilistele takistustele. Näiteks saab broneeringut lihtsalt oma isiklikku kalendrisse lisada, mis on paljudele igapäevaelus suureks abiks,“ märkis Adamson.

Adamson rõhutas, et koostöös Tervisekassaga loodud terviseportaal on iga Eesti inimese värav terviseteenustesse. Portaali kaudu pääseb ligi oma terviseandmetele ning saab kasutada mitmesuguseid teenuseid. „Meie eesmärk on muuta tervishoiuteenuste kasutamine nii lihtsaks ja arusaadavaks, et iga inimene tunneks huvi oma tervise vastu,“ lisas Adamson.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255