„Alates 26. septembrist on terviseportaali töölaual ehk esilehel näha, kas perearst on kasutusele võtnud mõne digilahenduse ehk perearstiabi digiteenindusplatvormi. Kui perearst on seda teinud, ilmub terviseportaali töölauale lisaks perearsti nimele ja telefoninumbrile ka nupp konkreetse digilahenduse kohta, mis on perearstikeskuses kasutusel. Kui perearstikeskus veel ühtegi digilahendust ei kasuta või pole saatnud sellekohast infot terviseameti infosüsteemi, ilmub ekraanile kiri, et perearst ei ole liitunud e-lahendusega,“ rääkis tervisekassa perearstide digiteenindusplatvormide projektijuht Kristin Kuusk, kes julgustab kõiki perearste digilahendustega liituma.
Lai valik teenuseid
Vajutades terviseportaali töölaua „Minu perearst“ kastikeses „Võta ühendust“ nupule, suunatakse inimene uuele veebilehele ehk digiteenindusplatvormile, mille kasutamiseks on patsiendil vaja uuesti sisse logida mobiil-ID, Smart-ID või ID-kaardiga. Kõik perearstiabi digiteenindusplatvormid võimaldavad pikendada retsepti, teada anda enda tervisemurest ning lõpetada töövõimetuslehti. Olenevalt teenusepakkujast võivad kättesaadavad olla lisateenused, näiteks vastuvõtule või vaktsineerimisele registreerimine ja tervisetõendite taotlemine.
Elektroonilised pöördumised jõuavad ravimeeskonna töölauale, kus perearst või -õde sorteerib need kiireloomulisuse järgi. Patsient saab digikeskkonnas teavituse või telefonikõne, kui perearstikeskus on tema mure üle vaadanud ja planeerinud jätkutegevused. Digikanali lisandumisega ei kao ära telefoni teel pöördumise võimalus. Kõikidele patsientidele jääb alati võimalus pöörduda oma perearsti poole tavapärasel viisil ehk helistades.
„Kui inimesele on meelepärasem kasutada arsti poole pöördumiseks näiteks arvutit ja nutitelefoni, tulevadki mängu sellised tarkvaralahendused. See on mugav just olukorras, kus tegemist ei ole kiireloomulise murega – näiteks kordusretsepti küsimisel.
„Ka minu perearst on sel aastal digiplatvormi kasutusele võtnud ja minule kui patsiendile annab see suurt väärtust, kuna ma ei pea telefonitoru otsas ootama, et kordusretsepti soovi edastada. Sellega vabastan ühtlasi aega nendele patsientidele, kes soovivad perearstiga vestelda telefoni teel,“ ütles Kuusk. Ta lisas, et kui perearst veel mõnda digiplatvormi ei kasuta, võib ka inimene ise väljendada oma arstile soovi digikanali kasutamise kohta.