Sellises kokkuleppes jõudsid ühisele arusaamale Euroopa Parlamendi ja Euroopa Liidu liikmesriikide esindajad. Euroopa Liidu riikide hinnangul aitab see parandada olukorda kogu tarneahela ulatuses – nii maismaal kui ka merel.
Plastgraanulid on plasttoodete tootmisel kasutatav algmaterjal. Transportimise käigus võivad need väikesed osakesed kergesti maha pudeneda ning jõuda keskkonda. Kogutud andmete kohaselt on sellised kaod Euroopa Liidus kolmandal kohal tahtmatu mikroplasti heite allikatest.
Vajalik on riskide hindamise mehhanism
Euroopa Parlamendi kehtestatavad uued reeglid hakkavad kehtima ettevõtetele, kes töötlevad Euroopa Liidus aastas enam kui viis tonni plastgraanuleid. Samuti puudutavad need kõiki transpordiettevõtteid – nii Euroopa Liidust kui ka kolmandatest riikidest –, kes kasutavad maismaa-, raudtee- või siseveetransporti. Reeglid kehtivad ka laevaoperaatoritele, kui nad saabuvad Euroopa Liidu sadamasse või lahkuvad sealt. Neil tuleb koostada riskihinnang ja kirjeldada meetmed, mis puudutavad graanulite pakkimist, laadimist, mahalaadimist ning töötajate koolitamist.
Laevaoperaatorid peavad tagama, et meritsi transporditavad plastgraanulid oleksid korralikult pakendatud ja suudaksid taluda tavapäraseid transpordiolusid. Õnnetuse või juhusliku kaotsimineku korral tuleb sellest viivitamata teavitada hädaabiteenistusi ja rakendada kõiki meetmeid kahjude minimeerimiseks.
Läbirääkimiste aluseks oli Euroopa Komisjoni eelnõu. Enne reeglite jõustumist peavad need veel ametlikult kinnitama nii Euroopa Parlament kui ka Euroopa Liidu liikmesriigid.