“Eesti õpetajate keskmine vanus on nii kõrge, et juba õige pea lähevad paljud neist pensionile. Aga kuna õpetaja palk on väike, siis uusi pedagooge peaaegu juurde ei tulegi. Kes meie lapsi siis õpetama hakkavad? Õpetajad saavad Eesti koolidest lihtsalt otsa,” sõnas ettevõtte Meaningful Talks juht ja lapsevanem Lilian Promet.
“Õpetajaskond on läbipõlemise äärel ja see on meie kõigi probleem, mis nõuab aktiivset kaasamõtlemist. Ei ole õige, et ainult õpetajad ise, erinevad ametiühingud ja liidud peavad seisma pedagoogide palga- ja töötingimuste eest. See on ühiskondlik väljakutse ja meil, lastevanematel, tuleb asuda tegutsema.”
Küsitlusest hakkas silma ka väga oluline teema õpetajate töökoormuse osas. Nimelt arvab pea 94 protsenti vastanutest, et kogu õpetaja ja õpilase õppeprotsess peaks jääma koolipäeva sisse. 93 protsenti küsitluses osalenutest peab oluliseks, et tema lapsel oleks õpetaja, kes suudab oma tööle keskenduda ja õpetab õhinaga.
Üks lapsevanem on välja toonud: “Haridussüsteem peaks esmalt toetama õpetajaid ja kooli. Kui professionaalsed õpetajad saavad normaalse koormusega normaalse sissetuleku, saavad nad ka välja puhata - on rõõmsad ja rahulolevad. Puhanud õpetaja teeb ka oma tööd palju paremini. Kui aga õpetajaskond vaevleb lisatundide koormuse all, kas kolleegide puudumise ja/või rahaprobleemide tõttu ning väsimus ja stress muudkui kuhjuvad ning läbipõlemine pole kaugel, pole neist ka õpilastele tegelikult kasu.”
Meaningful Talks viis septembri alguses lastevanemate seas läbi küsitluse, et uurida, kui oluline on nende jaoks tugev haridussüsteem ja kas ollakse valmis täiendavaid samme astuma, et kool/lasteaed oleks parem keskkond nii lastele kui ka õpetajatele.