SEB Eestis, Lätis ja Leedus selle aasta suvel toimunud YLab’i (ehk idufirmade töökultuuri alusel korraldatud suvepraktika) raames töötasid 15 noorte meeskonda tulevikupanganduse teenuste kallal. YLab’ist osa võtnud üle 70 praktikanti töötasid kahe kuuga välja 15 täisväärtuslikku pangandusteenust, mida üliõpilased finantsmaailma eriti ootavad. Noorte ootusi finantsmaailmast eristab tänapäeva pangandusest suurem gamification’i (mängulisuse) aste, vahetu ja tihe suhtlus mobiilirakenduste kaudu ning panga isiklik lähenemine igale kliendile.
„Noorte ootused finantsteenuste osas tekitavad klassikalisele pangandusele üsna suuri väljakutseid. Suutmaks olla nende jaoks atraktiivne peame saama veelgi paremini hakkama suurte andmetega, olema klientidega pidevas kontaktis ning pakendama seda kõike mängulisse ja nutikasse suhtlusesse. Noored üle Baltikumi soovivad pangalt abi oma finantsdistsipliini hoidmiseks, harimist parimate investeerimisotsuste vastuvõtmiseks, aga ka tunduvalt paindlikumaid teenuseid, mis viivad kokku finantsjuhtimist kasutaja isiklike eesmärkidega. Seda, kas ja kuidas julgevad pangad minna uut teed pidi, sõltub paljuski ka vanematest klientidest ja sellest, kas nad on valmis muutustega kaasa minema,“ kommenteeris YLab’i tulemusi SEB innovatsioonijuht Siim Lepisk.
SEB praktikant, Delfi ja YLab’i blogija Grete Maarja Tött: „Nii umbes 900 emaili, 480 töötundi ja 90 koosolekut hiljem ongi praktika SEB-s lõpule jõudmas, selle lemmikosaks on meie jaoks saanud YLab mille raames õnnestus meie meeskonnal töötada uute pangateenuste arendamisega. Tänu YLab’ile olen saanud paika erialase fookuse ning suudan paremini vastata küsimusele, kuhu näen end paari järgneva aasta jooksul liikumas. Nii praktilist ja intensiivset programmi pole meist, 70 praktikandil kellelgi koolis kunagi olnud“.
Noorte seas populaarseimateks teenuseks on saanud chatbot’id, täiustatud panganduse mobiilirakendused, mis viivad finantsteenused kokku isiklike eesmärkidega, rahatarkust soodustavad rakendused ning noorte finantsteadlikkust soodustavad turunduskampaaniad. 15 esitatud pangandusteenusest arendab SEB pank edasi nelja; kolm võiduideed arendasid Eesti noored.
Toetamaks ettevõtluskultuuri noorte seas, asutas SEB YouthLAB-i – idufirmade töökultuuri alusel korraldatud suvepraktika, mille eesmärk on tuleviku pangateenuste väljatöötamine. Kogu protsessi kajastab noorte videoblogi, mille viimane video tehakse avalikuks täna, 27. augustil SEB vlogikeskkonnas. Kõik uued videod lisanduvad nii mainitud keskkonda kui ka SEB lehele Facebookis ja Instagrami IGTV-s.