Toetusmeetme kohta ettepanekute esitamise tähtaeg sai läbi sel nädalal. "Elektrisõidukite plaanitav toetusmeede on innustanud kaasa mõtlema paljusid. Saabunud ettepanekud ulatuvad soovitustest propageerida elektrisõidukite asemel jalgsikäimist kuni väga detailsete sisuliste ettepanekuteni. Täname kõiki, kes arvamust avaldasid," ütles keskkonnaministeeriumi kliimaosakonna juhataja Getlyn Denks pressiteates.
Näiteks laekus ettepanekuid, mis puudutavad sõidukite planeeritavat läbisõidukohustust ja soovitusi loobuda nõudest, et toetust saaks taotleda vaid Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tunnustatud automüüjate nimistust ostetud autodele.
Muu hulgas tehti ettepanekuid leida lahendus, kuidas elektrisõidukid muuta liisingfirmadele atraktiivseks, eemaldada kaskokindlustuse nõue ja piirata nende taotluste arvu, kus soovitakse korraga toetust mitmele elektrisõidukile.
Veel pandi ette muuta toetuse tingimusi selliselt, et toetus saaks laieneda ka bussifirmadele ning kaaluda linnaõhu kvaliteedi parandamiseks naelrehvide mitte lubamist toetust saadavatele sõidukitele.
Ettepanekuid kaalub keskkonnaministeerium koostöös toetust vahendama asuva Keskkonnainvesteeringute Keskuse, toetusmeetme väljatöötamisel osalenud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga ja teisi osapooli kaasates. Taotlusvooru avamiseni plaanib ministeerium jõuda veel sel aastal.
Keskkonnaministeerium soovib elektrisõidukite toetusmeetmega kaasa aidata keskkonnasõbralikemate sõidukite levikule. Võrreldes sisepõlemismootoriga sõidukitega on elektriautod väiksema energiatarbimisega ning pakuvad seega keskkonnasõbralikumat alternatiivi bensiini- ja diiselautodele.
Meetme maht on 1,2 miljonit eurot ning seda rahastatakse Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemissüsteemi enampakkumistuludest.