Vastab Anni Vilde, tööinspektsiooni üldosakonna juhataja:
Tööinspektsiooniga saab digitaalselt suhelda läbi iseteeninduse (https://iseteenindus.ti.ee/), kuhu pääsete nii meie veebilehe www.ti.ee kui Tööelu portaali www.tooelu.ee kaudu. Iseteeninduses saate teha esimesed sammud hea töökeskkonna loomisel, näiteks määrata ettevõtte töötervishoiu ja tööohutusega tegeleva isiku ehk töökeskkonnaspetsialisti.
Kui ettevõttel pole veel riskianalüüsi läbi viidud, saate selle teha iseteeninduskeskkonnas uue digitaalse töövahendi abil. Kui ettevõttel on riskianalüüs juba olemas, saate selle sealsamas ka üles laadida. Ettevõtte riskianalüüsi näeb üksnes sama ettevõtte esindaja, teised ettevõtted sellele infole ligi ei pääse.
Juhul, kui teie ettevõte peaks sattuma tööinspektsiooni järelevalvesse, toimub järelevalvega seotud infovahetus iseteeninduse kaudu digitaalselt. Kui tööinspektsioon on ettevõtte suhtles alustanud järelevalvemenetluse, saavad üksnes menetlejad ligipääsu ettevõtte riskianalüüsile, sh tekib võimalus avada riskianalüüsi faile ja tutvuda riskianalüüsi sisuga.
Kui ettevõte on iseteenindusse riskianalüüsi failina üles laadinud või koostanud selle iseteeninduses töökeskkonna riskide hindamise töövahendi abil, aga tööinspektsioon ei ole ettevõtte suhtes järelevalvemenetlust alustanud, siis näevad menetlejad ainult seda, kas ja millal on ettevõte riskianalüüsi esitanud. Riskianalüüsi sisule juurdepääs puudub.
Iseteeninduskeskkonda üles laetud riskianalüüs näitab, et tööandja väärtustab ohutut ning tervist hoidvat töökeskkonda. Siiski võib ka riskianalüüsi esitanud ettevõtet külastada tööinspektor järelevalve käigus, olgu siis tööõnnetuse või kutsehaiguse asjaolude uurimiseks, sihtkontrolli käigus vmt juhul.