08.01.2018 Esmaspäev

Kui sageli tuleb uuendada tegevuskava, mille abil vältida või vähendada töötajate terviseriske?

Käisin töötervishoiu- ja tööohutusalasel koolitusel. Seal räägiti, et tööandja peab igal aastal koostama tegevuskava, et vältida või vähendada töötajate terviseriske. Seadus aga ei kohusta tegevuskava igal aastal koostama. Mille alusel tööandja tegevuskava koostama peab?
Indrek Avi, töökeskkonna konsultant
Indrek Avi, töökeskkonna konsultant Foto: Tööinspektsioon

Vastab Indrek Avi, Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant: Tööandja peab koostama tegevuskava, et vältida või vähendada riske töötajate tervisele. Tegevuskava kirjeldab ettevõtte kõikide tegevusalade ja juhtimistasandite tegevusi, nende ajakava ja teostajad. Tegevused on eesmärgipärased vaid siis, kui riskianalüüsis on välja selgitatud kõik töötaja tervist mõjutavad ohutegurid ning hinnatud riskid töötaja tervisele ja ohutusele. Kui töötingimused muutuvad, vahetatakse töövahendeid või tehnoloogiat, tuvastatakse tööga seotud haigestumine, muutub riskitase tööõnnetuse või asetleidnud ohtliku olukorra tõttu, peab tööandja korraldama uue riskianalüüsi ning kavandama tegevusi terviseriski vältimiseks või vähendamiseks. Seega tegevuskava koostamisel tuleb aluseks võtta töökeskkonna riskianalüüsi tulemused. Kui riskianalüüsi tulemused uuenevad, lisatakse tegevuskavasse tegevusi või muudetakse olemasolevaid.

Tööandja peab igal aastal vaatama läbi töökeskkonna sisekontrolli korralduse ning analüüsima selle tulemusi. Töökeskkonna sisekontrolli käigus jälgib tööandja, kas töötervishoiu ja tööohutuse olukord ettevõttes vastab nõuetele, ning kavandab ja korraldab vajalikke tegevusi. Kui nõudeid ei täideta, tuleb tegevuskavasse tegevusi lisada.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255