08.02.2021 Esmaspäev

Töökeskkonnavoliniku valimisest Esile tõstetud

Meie töökeskkonnavolinike volituste aeg on lõppemas, mis tähendab, et meil oleks vaja läbi viia üldkoosolek ja valida uued volinikud. Praegu ei saa me aga koroonaviiruse ulatusliku leviku tõttu üldkoosolekut korraldada, sest ei soovi tekitada lisakontakte inimeste vahel, kes igapäevaselt tööl kokku ei puutu.  Mida me tegema peaksime? 

Üks võimalus on voliniku valimised korraldada elektroonselt.
Üks võimalus on voliniku valimised korraldada elektroonselt. Foto: pixabay

Vastab Piret Kaljula, Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant: 

Üheks võimaluseks on korraldada töökeskkonnavolinike valimised elektrooniliselt juhul, kui kõik töötajad elektrooniliselt osaleda saavad. Kui valmiste korraldamine elektrooniliselt ei sobi teie ettevõttele, siis saab valimised korraldada ka nii, et töötajad panevad sedeli oma häälega valimiskasti. 

Vaatamata sellele, kuidas valimised on korraldatud tuleb  jälgida, et kõik töötajad (kes seda soovivad) saavad oma hääle anda. Kui valmistel osaleb alla 50% töötajatest, siis kahjuks valimised luhtuvad. Kui volinik valitakse osakonda või vahetusse, siis peavad osalema pooled selle osakonna või vahetuse töötajatest. 

Alates 01.03.2021 saab töökeskkonnavoliniku volituste kehtivusaja otsustada töötajate koosolek. Kui siiani tuli maksimaalselt iga nelja aasta tagant korraldada töökeskkonnavoliniku valimine, siis nüüd on koosolekul võimalik otsustada, kui kaua voliniku volitused kehtivad. Otsustada võib ka nii, et volitused kehtivad tähtajatult. Sellisel juhul tuleb uued valimised korraldada näiteks siis, kui volinik töölt lahkub või kui volinik ise loobub oma ülesannete täitmisest. Samuti juhul, kui töötajad ei ole volinikuga enam rahul ning kutsuvad ta tagasi.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255