Vastab Piret Kaljula, Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant:
Üheks võimaluseks on korraldada töökeskkonnavolinike valimised elektrooniliselt juhul, kui kõik töötajad elektrooniliselt osaleda saavad. Kui valmiste korraldamine elektrooniliselt ei sobi teie ettevõttele, siis saab valimised korraldada ka nii, et töötajad panevad sedeli oma häälega valimiskasti.
Vaatamata sellele, kuidas valimised on korraldatud tuleb jälgida, et kõik töötajad (kes seda soovivad) saavad oma hääle anda. Kui valmistel osaleb alla 50% töötajatest, siis kahjuks valimised luhtuvad. Kui volinik valitakse osakonda või vahetusse, siis peavad osalema pooled selle osakonna või vahetuse töötajatest.
Alates 01.03.2021 saab töökeskkonnavoliniku volituste kehtivusaja otsustada töötajate koosolek. Kui siiani tuli maksimaalselt iga nelja aasta tagant korraldada töökeskkonnavoliniku valimine, siis nüüd on koosolekul võimalik otsustada, kui kaua voliniku volitused kehtivad. Otsustada võib ka nii, et volitused kehtivad tähtajatult. Sellisel juhul tuleb uued valimised korraldada näiteks siis, kui volinik töölt lahkub või kui volinik ise loobub oma ülesannete täitmisest. Samuti juhul, kui töötajad ei ole volinikuga enam rahul ning kutsuvad ta tagasi.