Eesti maksuõiguse järgi koheldakse omamaiseid investeerimisfonde
soodsamalt kui Euroopa Liidu (EL) muudes liikmesriikides või Euroopa
Majanduspiirkonna (EMP) riikides asutatud võrreldavaid
investeerimisfonde. Reaalselt tähendab see seda, et residentidest
fondidel on õigus saada maksuvabastust kinnisvaratulult, samas kui EL-i
muudes liikmesriikides ja EMP riikides asutatud võrreldavaid fonde
maksustatakse, tekitades neile seega kõrgema maksukoormuse, teatas
Euroopa Komisjoni esindus Eestis neljapäeval.
EL-i õiguse kohaselt tuleks tagada omamaiste ja mitteresidendist
võrreldavate fondide võrdne kohtlemine. Komisjon on seetõttu seisukohal,
et Eesti ei täida EL-i eeskirju, eelkõige seoses teenuste osutamise
vabaduse ja kapitali vaba liikumisega. Nimelt võib Eesti vastav
seadusandlus veenda kodanikke mitte investeerima EL-i muudes
liikmesriikides või EMP riikides asutatud fondidesse, piirates seega
teenuste ja kapitali vaba liikumist EL-is.
Lisaks kutsub Euroopa Komisjon viit EL-i liikmesriiki, sealhulgas
Eestit, üles täitma EL-i jäätmete raamdirektiivi. Eesti pole koos
Bulgaaria, Küprose, Kreeka ja Poolaga komisjonile teatanud kõnealuse
õigusakti ülevõtmisest siseriiklikusse õigusesse, mida oleks tulnud teha
mullu 12. detsembriks.
EL-is tekkivate jäätmete kogus kasvab pidevalt, igal aastal tekitatakse
kolm miljardit tonni jäätmeid. Majanduskasvu ja jäätmetekke vahelise
seose katkestamiseks on jäätmete raamdirektiiviga kehtestatud EL-i
jäätmekäitluse õigusraamistik, mille eesmärk on kaitsta keskkonda ja
inimeste tervist jäätmetekke ja jäätmekäitluse kahjulikke tagajärgi ära
hoides.
Euroopa Komisjon nõuab ka, et Austria, Bulgaaria, Eesti, Kreeka,
Iirimaa, Luksemburg, Sloveenia, Slovakkia, Rootsi ja Ühendkuningriik
rakendaksid EL-i õigusest tulenevatele kohustustele direktiivi
keskkonnasõbralike ja energiatõhusate sõidukite edendamise kohta.
Direktiivi rakendamise tähtaeg oli 2010. aasta 4. detsember.
Direktiiviga nõutakse, et avalik sektor kasutaks oma ostujõudu
keskkonnasõbralike ja energiatõhusate sõidukite edendamiseks.
Ühistranspordisõiduki ostmisel tuleb võtta arvesse energiatarbimist,
süsinikdioksiidi heidet ja heitkoguseid sõiduki kogu kasutusaja jooksul.
Kohustus laieneb ametiasutuste või transpordioperaatorite kõigile
maanteesõidukite ostudele.
Euroopa Komisjon esitas kõik kolm nõudmist EL-i rikkumismenetluse kohase
põhjendatud arvamuse vormis. Kui liikmesriigid ei teata komisjonile
kahe kuu jooksul meetmetest, mis on võetud EL-i õiguse järgimise
tagamiseks kõnealustes küsimustes, võib komisjon pöörduda Euroopa Kohtu
poole.
BNS