Lõpetati Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsiooni ning Eesti
Reformierakonna fraktsiooni algatatud äriseadustiku ja sellega
seonduvate teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (75 SE) esimene
lugemine. Seadusega üle võetavate direktiivide eesmärk on aidata kaasa
Euroopa Liidu konkurentsivõime suurendamisele, vähendades selleks
Euroopa äriühinguõiguse direktiividest tulenevat halduskoormust.
Ühinemiste ja jagunemiste direktiivi muudatused hõlmavad ühingute
aruandlusnõuete vähendamist, sh ka ema- ja tütarettevõtjate ühinemise
korral, ning teavitamisnõuete kaasajastamist. Sarnased muudatused
puudutavad osaliselt ka piiriüleste ühinemiste direktiivi.
Kapitalinõuete direktiivi muudatused võimaldavad liikmesriikidel
vähendada aruandluskohustust aktsiaseltsi asutamisel ja aktsiakapitali
suurendamisel, kui need toimuvad ühinemise või jagunemise käigus. Eelnõu
suunati teisele lugemisele.
Põhiseaduskomisjoni ettepanekul lükati esimesel lugemisel tagasi
Riigikogu liikmete Kalev Kotkase ja Eiki Nestori algatatud avaliku
teenistuse seaduse § 108 täiendamise seaduse eelnõu (71 SE). Ettepaneku
poolt hääletas 46 ja vastu 18 Riigikogu liiget, erapooletuks jäi 1.
Eelnõu langes menetlusest välja.
Maaelukomisjoni ettepanekul lõpetati valitsuse algatatud kinnisasja
omandamise kitsendamise seaduse eelnõu (54 SE) teine lugemine. Käesolev
seadus sätestab avalikust huvist tulenevad maatulundusmaa sihtotstarbega
kinnisasja ning riigi julgeoleku kaalutlustest lähtuvad kinnisasja
omandamise kitsendused. Avalik huvi käesoleva seaduse tähenduses on
eelkõige põllumajandus- ja metsamaad sisaldava maatulundusmaa
sihtotstarbega kinnisasja sihtotstarbelise ja jätkusuutliku majandamise
edendamine. Kui varem kehtinud regulatsiooni kohaselt olid loasüsteemile
allutatud kõik Euroopa Majanduspiirkonna lepinguriikide ja OECD
liikmesriikide residendid, kes soovisid omandada kinnisasja, mille
kõlvikulises koosseisus on 10 hektarit või rohkem põllumajandus- või
metsamaad, ja kes ei olnud Eestis elanud vähemalt kolm viimast aastat
ning tegelenud Eestis füüsilisest isikust ettevõtjana
põllumajandustoodete tootmise või metsa majandamisega vähemalt kolm
viimast majandusaastat, siis 1. maist 2011 kehtima hakanud regulatsiooni
kohaselt saavad lepinguriikide ja OECE liikmesriikide residendid osta
maad vabalt. Jätkuvalt peavad maavanema luba taotlema kolmandate riikide
kodanikud ja juriidilised isikud. Eelnõu kohaselt väheneb olulisel
määral ka lepinguriikide juriidiliste isikute ring, kes saavad
põllumajandus- või metsamaad omandada üksnes maavanema loal: kinnisasja,
mille kõlvikulises koosseisus on 10 ha või rohkem põllumajandus- või
metsamaad, omandamiseks peab maavanema loa taotlema üksnes see
lepinguriigi juriidiline isik, kes ei ole tehingu tegemise aastale
vahetult eelnenud kolmel aastal põllumajandustoodete tootmise või metsa
majandamisega tegelenud. Eelnõu suunati kolmandale lugemisele.
Sotsiaalkomisjoni ettepanekul lõpetati valitsuse algatatud Eesti
Vabariigi ja Ukraina sotsiaalkindlustuslepingu ratifitseerimise seaduse
eelnõu (64 SE) esimene lugemine. Ratifitseeritava lepingu eesmärk on
asendada kehtiv leping, mille sõlmimisest on möödas üle kümne aasta,
uuega. Selle aja jooksul on sotsiaalkindlustuses toimunud suuri
edasiminekuid. Muu hulgas on Eestist saanud Euroopa Liidu liige ja
alates 1. maist 2004 kehtivad Eesti suhtes Euroopa Liidu Nõukogu
sotsiaalkindlustusskeemide kohaldamise vastavad määrused. Lisaks on nii
Ukrainas kui ka Eestis on loodud uusi hüvitise liike, näiteks ei
eksisteerinud kehtiva lepingu sõlmimise ajal Eestis ei
töötuskindlustushüvise ega ka vanemahüvitise skeemi. Samuti on oma
sotsiaalkindlustusskeeme muutnud Ukraina. Eelnõu suunati teisele
lugemisele.
riigikogu.ee