Samuti peab tarbijakaitseamet juba kehtiva seadusandluse raames tõhustama järelvalvet kiirlaenude suhtes, teatab BNS.
Riigikogu majanduskomisjoni esimees Arto Aas sõnas riigikogu teates, et mitmed kiirlaenude reklaamid on vastuolus vastutustundliku käitumise ja reklaamiseaduse nõuetega ning selle suhtes peab tarbijakaitse koheselt reageerima. "Kindlasti pole hea tava ja vastutustundliku käitumisega kooskõlas näiteks laste ära kasutamine kiirlaenude reklaamis," märkis Aas. "Meie nägemuses tuleb seadusemuudatused vastu võtta veel sügisel, et aasta lõpuks saabuks rahulik jõuluaeg, mitte agressiivne laenuaeg."
Õiguskomisjoni esimehe Marko Pomerantsi hinnangul tuleb seadusemuudatusi välja töötades keskenduda eelkõige vähem kaitstud poole õigustele. "Panustada tuleb just laenuvõtja kaitsmisele, kuna laenuvõtja ei pruugi alati aru saada oma teo tagajärgedest," lisas Pomerants. "See tähendab, et tuleb seada suurem vastutus laenuandjale ja tõhustada kontrolli tema tegevuse üle."
Tarbijakaitseametist peadirektor Andres Sooniste tõi oma ettekandes kiirlaenud peamise probleemina esile suured leppetrahvid ja viivised ning laenuvõtja vähese teavitamise. "Samuti on probleemiks moraalselt tundlikud ja ebaeetilised reklaamid, mis soodustavad vastutustundetut käitumist," märkis Sooniste.
Teisipäevasel ühisistungil osalesid rahandusministeeriumi finantsturgude poliitika osakonna juhataja Thomas Auväärt, justiitsministeeriumi õiguspoliitika osakonna eraõiguse talituse juhtaja Indrek Niklus, tarbijakaitseametist peadirektor Andres Sooniste ja peajurist Peeter Milvere. Lisaks osalesid veel majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi siseturuosakonna kaubandustalituse juhataja Anne Laar, sotsiaalministeeriumi sotsiaalala asekantsler Riho Rahuoja, finantsinspektsioonist juhatuse liige Kilvar Kessler ja finantsteenuste järelevalve divisjoni juht Andre Nõmm.