Valitsuse poolt 14. novembril algatatud Euroopa Liidu Nõukogu
„Konventsioon keskse tollivormistuse kohta seoses traditsiooniliste
omavahendite ELi eelarve kasutusse andmisel endale jäetavate
siseriiklike sissenõudmiskulude määramisega“ ratifitseerimise seaduse
eelnõu (131 SE). Konventsioon puudutab tollimaksu kogumiskulude jagamist
ELi liikmesriikide vahel ning sellega seoses raha riigieelarvesse
laekumist ja riigieelarvest maksete tegemist teisele ELi liikmesriigile.
Kui ELi liikmesriik kogub tollimaksu, siis 75% sellest kantakse Euroopa
Ühendusele ja 25% jääb maksu kogunud riigile (kogumiskulude katmiseks).
Keskse tollivormistuse kasutusele võtmise korral jagatakse
kogumiskulude katmiseks ettenähtud osa (25%) kahe liikmesriigi vahel
võrdselt, kui tollideklaratsioon esitatakse ühes ja kaup esitatakse
teises liikmesriigis. Keskne tollivormistus hõlbustab rahvusvahelisi
vedusid, võimaldades tollideklaratsiooni esitada, aktsepteerida ja viia
läbi riskianalüüsi enne kauba saabumist ning hoida deklaratsiooni
esitamise koht lahus kauba füüsilisest asukohast. Nii saab ettevõtja
vormistada dokumente oma registreeritud asukohas ja kaup võib liikuda
otse sihtkohta, kus tehakse vajalik kontroll. Juhtivkomisjoniks määrati
majanduskomisjon.
Valitsuse poolt 14. novembril algatatud Rahvusvahelise Valuutafondi
liikmeks olekuga seotud õigusaktide muutmise seaduse eelnõu (132 SE).
Eelnõu eesmärk on anda Eesti Vabariigi IMFi (Rahvusvaheline Valuutafond)
liikmeks olekuga võetud varalised kohustused üle Eesti Pangale. Samuti
soovitakse eelnõuga täpsustada Eesti Panga õigusi ja kohustusi Eesti
Vabariigi esindamisel IMFis. Juhtivkomisjoniks määrati rahanduskomisjon.
Valitsuse poolt 14. novembril esitatud Riigikogu otsuse „Nõusoleku
andmine Eesti Vabariigi kvoodi suurendamiseks Rahvusvahelises
Valuutafondis“ eelnõu (133 OE). Otsuse eelnõu eesmärk on anda nõusolek
Eesti kvoodi suurendamise sissemaksmiseks ja volitada Eesti Panka
osaluse suurendamiseks vajalikke toiminguid tegema. Rahvusvahelise
Valuutafondi (IMF) aktsionäride nõukogu võttis 2008. a vastu
resolutsiooni, mis hõlmas ettepanekut IMFi põhikirja ning kvoodivalemi
muutmiseks ning alaesindatud liikmesriikidel, sh Eestil, kvootide
tõstmiseks ja hääleõiguse ümberjagamiseks. Riigikogu poolt heaks
kiidetud IMFi põhikirja muudatuste üheks eesmärgiks oli tõhustada IMFi
liikmesriikide hääletamist ja osalemist nn kvoodi- ja hääleõigusreform,
et tagada dünaamiliselt arenenud majandusega riikide, sh Eesti, parem
esindatus ja tugevam hääleõigus. Selleks muudeti IMFi põhikirjas
liikmesriigi häälte koguarvu arvutamise süsteemi ning tehti alaesindatud
liikmesriikidele, ka Eestile, ettepanek kvootide suurendamiseks. Kvooti
ei saa muuta ilma liikmesriigi nõusolekuta ja see tuleb siseriiklikult
eraldi otsustada. Juhtivkomisjoniks määrati rahanduskomisjon.
Riigikogu rahanduskomisjoni poolt 14. novembril algatatud
käibemaksuseaduse § 5 muutmise seaduse eelnõu (134 SE). Eelnõu
algatamine lähtub soovist säilitada käibemaksutagastusega müügil (tax
free) ajutiselt (1.01.2010-31.12.2011) kehtiv vähendatud
käibemaksutagastuse piirmäär. Piirmäära vähendamise ettepaneku on teinud
Eesti Kaupmeeste Liit, Eesti Hotellide ja Restoranide Liit ning Eesti
Turismifirmade Liit. Ettepanekut toetab majandus- ja
kommunikatsiooniministeerium, kelle hinnangul on 2010. a jaanuaris
kaheks aastaks 38,5 euroni vähendatud tax free piirmäär avaldanud
positiivset mõju turismisektorile. Eelnõu kohaselt muudetakse piirmäär
võrreldavaks naaberriikides kehtivaga ja kehtestatakse tax free müügi
piirmääraks 38 eurot. Muudatus avaldab soodsat mõju turismi kasvule, mis
omakorda suurendab eelarvelisi laekumisi. Juhtivkomisjoniks määrati
rahanduskomisjon.
Riigikogu