18.07.2011 Esmaspäev

Muudatused mereohutuse alase teabe esitamise ning ohutusnõuete rikkumise osas

Jõustusid muudatused mereohutuse alase teabe esitamise ning ohutusnõuete rikkumise osas 14. juulil jõustusid meresõiduohutuse seaduse muudatused, mille eesmärgiks on peaasjalikult EL direktiivide 2009/16/EÜ (sadamariigi kontrolli kohta)ja 2009/17/EÜ(ühenduse laevaliikluse seire- ja teabesüsteemi loomise kohta) ülevõtmine.

Mõlema direktiivi ülevõtmise tähtaeg jäi juba 2010. aastasse ning mõlema ülevõtmata jätmise kohta on Euroopa Komisjon algatanud rikkumismenetluse.

Esimese suure muudatusena märgib Keskkonnaõiguse Keskus muudetud ohtlikust lastist teavitamise korda. Olulisema muudatusena ei tule ohtlikust lastist Veeteede Ametit teavitada enne laeva sadamasse saabumist juhul, kui tegemist on kohalikus rannasõidus (kuni 20 meremiili kaugusel kaldast) sõitva laevaga. Saabumissadamat tuleb ohtlikust lastist teavitada ka selliste laevade puhul.

Teiseks lisati mereohutusseadusesse täiesti uus peatükk regulatsiooniga laeva saabumisest ja lahkumisest teavitamise kohta. Muudatuste kohaselt on reeder, kapten või laevaagent kohustatud edastama Veeteede Ametile teate laeva Eesti sadamasse saabumise kohta üldreeglina 24 tundi enne laeva sadamasse saabumist. Kohustus ei laiene rannasõidus kasutatavatele laevadele. Sildumisest ja väljumisest tuleb reeglina teavitada tunni jooksul pärast sildumist või väljumist.

Muudatused sisaldavad ka sätteid elektroonilise mereinfosüsteemi kohta. Nimetatud süsteem on hetkel juba osaliselt tööle rakendatud, alates 10. juunist on selle vahendusel võimalik esitada sadama eelteateid, ohtliku lasti teadet ja vastav lasti manifesti, turvalisuse alast eelteadet ning ülddeklaratsiooni. Elektrooniline mereinfosüsteem asub aadressil: http://gd.vta.ee/ ja sellele ligipääs toimub ID-kaardi abil. Viimase olulisema muudetusena korrastati laevade Eesti sadamatesse ning ankrualadele sisenemise keeldu puudutavaid sätteid. Sisenemise keeldu kohaldatakse laevadele, mis kuuluvad Pariisi vastastikuse mõistmise memorandumi poolt musta või halli nimekirja riikide lipu alla ning on toime pannud varasemaid rikkumisi. Tähtsaimaks uuenduseks on alalise sisenemise keelu rakendamine laevadele, mis peetakse kinni pärast kolm korda sadamasse saamise keelu saamist.

Vt muudatuste teksti Riigi Teatajas
Vt ka muudatuste eelnõu ja muid materjale Riigikogu kodulehel

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255