Parts selgitas, et raskeveokimaks tuleneb Euroopa Liidu (EL) reeglitest
ja on riikidele kohustuslik. Raskeveokimaksu määr vastab Eestis praegu
EL-i miinimumnõudele.
Maanteemaksu kehtestamine on vabatahtlik, ent selle sisseseadmine
tähendaks Partsi sõnul "jalahoopi" Eesti eksportööride
konkurentsivõimele.
Ministri selgitusel jääks maanteemaksu kehtestamisel 90 protsenti
maksukoormast Eesti ettevõtete ja vaid kümnendik Eestis sõitvate
välismaiste vedajate kanda.
Partsi sõnul on uskumatu, et Reformierakond pakkus välja uue maksu kehtestamise, mis kahjustab Eesti ettevõtteid.
Praegu kehtiva raskeveokimaksu asendamise maanteemaksuga pakkus
Reformierakond välja üle-eelmisel nädalal avaldatud transpordipoliitika
programmmis.
"Üks mis kindel - sõiduautosid me maksustada ei kavatse, küll aga
soovime kaotada raskeveokimaksu ja muuta selle maanteetasuks, mida
hakatakse võtma ka välismaistelt raskeveokitelt," märkis
reformierakondlasest riigikogu majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas.
BNS